حمیدرضا آذرنگ: قلاب‌شان را انداخته‌اند و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند/ انگار تمام هم و غم‌شان این شده که هنر از وزن بیفتد

آذرنگ گفت: الان اگر از این اظهارنظر‌ها متحیر شویم چیز عجیبی است و اگر بخواهیم جواب بدهیم عجیب‌تر خواهد بود. یکسری آدم در این حرفه حضور پیدا کرده‌اند که کم هم نیستند، مثل اینکه دنبال از وزن انداختن
به گزارش تیتر هنر، حمیدرضا آذرنگ، بازیگر با سابقه تئاتر و سینما، در رابطه با حواشی پیش آمده از سوی مدیران یکی از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: انگار تمام هم و غم این شده که قشر هنرمند از وزن بیفتد و به اینجا برسد که هر کسی که می‌خواهد با عنوان‌های مختلف در این عرصه باشد به بدترین شکل خیلی راحت اظهارنظر کند. دهان‌های باز خیلی زیاد شده که حریم نمی‌شناسند.

بازیگر فیلم «تنگه ابوقریب» با بیان اینکه سکوت بزرگترین و باارزش‌ترین جوابی است که می‌شود به این آدم‌ها داد، ادامه داد: اینکه ما اهمیت بدهیم انگار داریم این آدم‌ها را مهم می‌کنیم. این اتفاقاتی که می‌افتد هنر را از وزن می‌اندازد. یکسری آدم در این حرفه حضور پیدا کرده‌اند که کم هم نیستند، مثل اینکه دنبال از وزن انداختن هنر هستند. تاسف بار است که در این میان هنر کمترین ارزش را دارد.

آذرنگ افزود:‌ ای کاش دشمنی‌های شخصی را بین خودشان حل کنند و به یک جامعه منتسب نکنند. همانطوری که در قشر‌های مختلف جامعه آدم‌های خوب و بد با درجات متفاوت حضور دارند در هنرمندان هم آدم‌های خوب و بد با درجات متفاوت پیدا می‌شود. این ربطی به هنر دارد. چنین کاری شریف و انسانی نیست.

بازیگر سریال «نون خ» با ابراز تاسف از به وجود آمدن حاشیه‌های اینچنینی گفت: اگر ما در عرصه خودمان بخواهیم با هر حرفه و جریان تیپیکالی شوخی کنیم و نگاه طناز به آن داشته باشیم با اعتراض مواجه خواهیم شد در حالیکه چنین شوخی‌هایی در تمام دنیا رایج است. یکی از رسالت‌های هنر همین نگاه طنازانه به تمام حرفه‌ها و اتفاقات است. در تمام حرفه‌ها صاحبی هست و برای خودشان وجاهتی قائلند، ولی هرمندان چنین چیزی را ندارند.

آذرنگ با تاکید بر اینکه در حال حاضر گفتن از معضلات اجتماعی و اقتصادی مهم است و جواب دادن به این صحبت‌ها ارزشی ندارد، اظهار کرد: انقدر آب گل‌آلود شده که بهترین فرصت برای ماهیگیری شده است. قلاب‌شان را انداخته‌اند و می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. قبل از این هم آدم‌های متصل به هنر راجع به هنر و هنرمند حرف‌های بی‌ربط زنند، ولی چه کسی جلویشان را گرفت؟ کدام حکم برایشان بریده شده است؟ برعکس با سینه ستبرتر ادامه دادند و یک دهن کجی به همه کردند.