انجمن فرهنگي-هنري پرشيانا قرار است ژانويه ٢٠١٨ نخستين جشنواره هنري فارسي زبانان اروپا را در پاريس برگزار كند.

نمایشگاه عکس مریم محمدی در پاریس / طلسم‌های ایرانی به دیوار آویخته می‌شود

نمایشگاه انفرادی هنرمند عکاس با موضوع طلسم در بخش جنبی جشنواره هنری فارسی زبانان اروپا برپا می‌شود.
به گزارش تیتر هنر به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره هنری فارسی زبانان اروپا، مریم محمدی مجموعه تصاویری با عنوان طلسم را که سال گذشته به دنبال پژوهش گسترده در ایران، به تصویر کشیده در نخستین جشنواره هنری فارسی زبانان در معرض تماشای عموم قرار می دهد.
محمدی ازعکاسان باسابقه ایران که حضور در جمع داوران جشنواره تئاتر فجر را نیز در کارنامه دارد؛ با اشاره به تحقیق گسترده‌اش در زمینه انواع طلسم‌ها گفت: اغلب جریان‌های اجتماعی، به ویژه در جوامعی که ادیان و قدرت‌های دولتی، نقش‌های اجتماعی و خصوصی برجسته‌ای دارند، به ایدئولوژی‌های مبتنی بر باورهای محلی، فرهنگی و مذهبی وابسته است. طلسم‌ها هم در تمام قومیت‌ها بیشتر بازتابی از فرهنگ فولکلور جامعه است.
این هنرمند برجسته که تاکنون بیش از هشتاد نمایشگاه انفرادی در نقاط مختلف دنیا از جمله کلن و لندن را در سال‌های اخیر برپا کرده است، اظهار داشت: در پروژه طلسم نمادها و اشکال موجود در گزیده‌ای از طلسم‌های مختلف به سبک استیج در اتریش عکاسی شده‌اند.
وی همچنین با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره فارسی زبانان اروپا گفت: برپایی جشنواره هنری فارسی زبانان اروپا فرصت بسیار مغتنمی برای همدلی و اتحاد میان تمام فارسی زبانان است که این بار به واسطه حضور هنرمندان محقق می‌شود.
لازم به یادآوری است، انجمن فرهنگی-هنری پرشیانا قرار است ژانویه ٢٠١٨ نخستین جشنواره هنری فارسی زبانان اروپا را در پاریس برگزار کند.

انجمن فرهنگي-هنري پرشيانا قرار است ژانويه ٢٠١٨ نخستين جشنواره هنري فارسي زبانان اروپا را در پاريس برگزار كند.