مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: جامعه انتخاب می‌کند سبک‌های مختلف موسیقی به حیات خود ادامه بدهند یا ندهند.

مدیر عامل انجمن موسیقی: ادامه حیات انواع موسیقی را جامعه مشخص می‌کند

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: جامعه انتخاب می‌کند سبک‌های مختلف موسیقی به حیات خود ادامه بدهند یا ندهند.

به گزارش هفت هنر، بهرام جمالی از ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر به دبیری علیرضا مشایخی و فریماه قوام‌صدری دیدن کرد.

او در جریان این بازدید، درباره گرایش جامعه به انواع موسیقی گفت: در جهان، سبک‌های مختلف موسیقی به‌طور طبیعی با اجتماع ارتباط پیدا می‌کنند، یعنی انواع موسیقی‌ها و تجربه‌های نو، شرایطی برای حضور پیدا می‌کنند. نسبت جامعه و فرهنگ با این موسیقی‌ها یک نسبت انتخابی است. جامعه انتخاب می‌کند که این موسیقی به حیات خود ادامه بدهد یا ندهد. در پیوند طبیعی موسیقی با جامعه است که حیات موسیقی یا عدم حیاتش رقم می‌خورد.

وی درباره این جشنواره نیز اظهار کرد: جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر ششمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. بیش از دو دهه استاد علیرضا مشایخی و فریماه قوام‌صدری در این حوزه تلاش کرده‌اند. به نظر پس از گذشت شش سال می‌شود قضاوت کرد که این جشنواره مخاطبان خود را پیدا کرده است.

جمالی درباره ویژگی‌های دیگر این جشنواره، گفت: این جشنواره در یک شکل هنری و فرهنگی، کارش را انجام می‌دهد و توسط یک نهاد خصوصی برگزار می‌شود و متولی آن دولت نیست، دولت فقط این جشنواره را حمایت می‌کند و بستر را برای حضور آن آماده می‌کند. به نظرم این جشنواره پس از گذشت شش سال، به‌خصوص بین مخاطبان نسل جوان توانسته جای خود را باز کند.

وی همچنین بیان کرد: جریان هنر از سال 1990 به بعد به‌سمت هنر معاصر حرکت کرده که نه‌تنها در موسیقی، بلکه در هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما، ادبیات نیز حرکت می‌کند و در عین حال بنیان‌های نظری و زیرساخت‌های اندیشه‌ای آن هم معرفی می‌شود.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درباره لزوم برگزاری هر ساله‌ این جشنواره برای معرفی هرچه بهتر آن به جامعه گفت: برگزاری هر ساله‌ این جشنواره و اضافه‌‌شدن مخاطبان جدید به آن، در عین حال که جریان هنر معاصر روند طبیعی خود را طی می‌کند، ولو اینکه روند آن در کشور ما کُند باشد و نیز به‌واسطه‌ نقد و تحلیل‌های خوب و نشست‌های مناسب و پیوست‌های پژوهشی کنار این جشنواره می‌تواند مبانی نظری این جنس موسیقی را معرفی کند تا مخاطبان تا حدودی با زیرساخت‌های اندیشه این سبک آشنا شوند که اگر کسی علاقه‌مند بود به این سمت گرایش پیدا کند.

گفتنی است، ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر از پنجم دی در تالار رودکی آغاز شده و تا دهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: جامعه انتخاب می‌کند سبک‌های مختلف موسیقی به حیات خود ادامه بدهند یا ندهند.