مجموعه مستند« به دنبال داروی سبز» به بررسی گیاهان داروی منطقه آذربایجان و نقش آن در زندگی روزمره مردم می پردازد.

مجموعه مستند «به دنبال داروی سبز» در شبکه سحر

مجموعه مستند «به دنبال داروی سبز»  به بررسی گیاهان داروی  منطقه آذربایجان و نقش آن در زندگی روزمره مردم می پردازد.

به گزارش تیترهنر، در این مجموعه مستند خواهیم دید که یونسکو 9 منطقه حفاظت شده زیستی کره زمین را اعلام کرده که منطقه ارسباران به دلیل برخورداری از ذخایر گیاهی و جانوری متنوع از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 1500 گونه گیاه دارویی در میان مجموعه ذخایر گیاهی موجود در منطقه وجود دارد که 300 گونه آن خاص منطقه ارسباران و آذربایجان شرقی است.

از نقاط قوت ساخت این اثر، می توان به استفاده از دوربین با کیفیت تصویربرداری از اجسام و سوژه های کوچک به صورت تراولینگ و هم چنین استفاده از هلی کوپتر بدون سرنشین اشاره کرد که این مجموعه مستند را در زمره مستندهای خوش ساخت قرار داده است.

کارگردانی و نویسندگی مجموعه مستند «به دنبال داروی سبز » را سعادت علی سعیدپور به عهده داشته است و مسعود وطن خواه به کمک محمد سیاهی پور این مستند را تصویربرداری کرده اند. مهدی حسینی علمداری نیز آن را تدوین و صداگذاری کرده است.

مستند «به دنبال داروی سبز» که محصول سال 1391 مرکز آذربایجان شرقی است، در کانال اردوی شبکه سحر ترجمه شده و با سرپرستی دوبلاژزهرا کیانی پور به زبان اردو دوبله شده است. این مجموعه در 4 قسمت 36 دقیقه ای روزهای شنبه در ساعت 18:30 به وقت تهران به روی آنتن کانال اردو می رود.

مجموعه مستند« به دنبال داروی سبز» به بررسی گیاهان داروی منطقه آذربایجان و نقش آن در زندگی روزمره مردم می پردازد.