محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی نام هفت نفری است که امسال آثار را مورد سنجش قرار داده و سرنوشت آثار متقاضی در جشنواره فیلم فجر را مشخص می نمایند.

سرنوشت فیلم های فجر سی و ششم را این هفت نفر مشخص می کنند

محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی نام هفت نفری است که امسال آثار را مورد سنجش قرار داده و سرنوشت آثار متقاضی در جشنواره فیلم فجر را مشخص می نمایند.

به گزارش تیتر هنر  اسامی هیات انتخاب آثار بخشسودای سیمرغ جشنواره سی و ششم فیلم فجر از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد.

محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی نام هفت نفری است که امسال آثار را مورد سنجش قرار داده و سرنوشت آثار متقاضی را مشخص می نمایند.

 

 

پوران درخشنده

پوران درخشنده یکی از نام آشناترین کارگردانان ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر است که توانسته برای فیلم‌هایی همچون “هیس دخترها فریاد نمی زنند” و “پرنده کوچک خوشبختی” افتخارات فراوانی را به دست آورد. درخشنده در جشنواره مختلفی سابقه داوری را داشته و می تواند یکی از بهترین گزینه های زن در میان هیات انتخاب جشنواره باشد.

درخشنده طی مصاحبه ای بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی توسط سینماگران تأکید کرد و گفت: آزادگی، انسانیت و تلاش برای دفاع از حق و مبارزه با باطل از عناصر اصلی فرهنگ عاشورایی هستند و فلسفه عاشورا باید همواره در فیلم‌های سینمای ایران جاری باشد.

حال باید دید درخشنده تا چه حد می تواند به این تفکر پایند بوده و آثار را با تطبیق با ارزش های فوق انتخاب کند.

 

سید جمال ساداتیان

ساداتیان به عنوان یکی از بهترین تهیه کنندگان سینمای ایران محسوب می شود. وی برنده سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم چهارشنبه سوری شد.

وی همچنین برنده سیمرغ بهترین فیلم از بیست و هشتمین دوره جشنواره فجر برای فیلم به رنگ ارغوان شد و باید دید با تجربه موفقیت های فراوان در جشنواره آیا می تواند در بخش انتخاب نیز سربلند بیرون آید.

ساداتیان در حال حاضر مدیر موسسه سینمایی “بشری فیلم” است و طی سالهای گذشته فعالیت های فراوانی در خصوص بازسازی سینماها کرده است.

 

احمد امینی

احمد آوند امینی کارگردان و فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده سینمای ایران است. او فارغ‌التحصیل مدرسه عالی سینما و تلویزیون است و مدرک کارشناسی کارگردانی سینما را از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران دریافت کرده‌است. او کار حرفه‌ای در سینما را از دستیاری کارگردان در فیلم دبیرستان ساخته اکبر صادقی آغاز کرده‌است.

“بی خداحافظی”، “این زن حرف نمی زند”، “غریبانه”، “سایه های هجوم” و “چنری برای دو نفر” از جمله آثاری است که امینی تجربه کارگردانی آنها را در کارنامه دارد.

 

محمود اربابی

محمود اربابی متولد ۱۳۴۰ تهران، دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش فیلمنامه نویسی از دانشگاه صدا و سیما و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی فعالیت خود را سال ۱۳۶۷ با عضویت در هیأت علمی دانشکده صداوسیما و همچنین تدریس آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های اجرایی و هنری اخیر او می‌توان به مدیریت مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی حوزه هنری، عضو شورای درجه بندی فیلمنامه نویسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضور شورای فیلمنامه نویسی مرکز گسترش سینمای تجربی، مدیر گروه آموزش تولید دانشکده صداوسیما، عضو هیأت داوران و انتخاب جشنواره‌های ویدئویی سوره، فجر، سینمای جوان و اولین جشنواره‌های فیلم‌های کوتاه و کارگردانی چند فیلم کوتاه سینمایی ۱۶ میلی متری اشاره کرد.

 

مجیدرضا بالا

مجیدرضا بالا تهیه کننده سینما است که امسال یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر است. وی تاکنون سوابق بسیاری را در عرصه انتخاب و داوری در کارنامه دارد که آخرین آن به هیأت انتخاب دهمین جشنواره فیلم های ورزشی باز می گردد.

وی بیشتر در عرصه تهیه کنندگی فعالیت داشته و آثار متفاوتی را تولید کرده است که از جمله آخرین آثار وی می توان به فیلم سینمایی “بی نامی” اشاره کرد که این فیلم موفقیت چندانی در جشنواره و اکران نداشت.

 

محمد هادی کریمی

محمدهادی کریمی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است که سال گذشته فیلم سینمایی “کمدی انسانی” را در جشنواره فیلم فجر داشت اما نتوانست موفقیت چندانی را برای آن به دست بیاورد.

او فارغ‌التحصیل پزشکی است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۷۶ با نگارش فیلم “ساغر” به کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریات تصویر روز و سینما جهان اشاره کرد.

 

حسین کرمی

برخلاف سایر اعضای هیات انتخاب حسین کرمی بیشترین تجربه مدیریت فرهنگی را دارا است که از جمله مهم ترین آنها می توان به مدیریت شبکه نسیم، رئیس مرکز سیما فیلم و مدیریت شبکه تماشا اشاره کرد.

وی بیش از آنکه در سینما تجربه داشته باشد در مدیریت تلویزیون فعال بوده و حال باید دید در عرصه سینما و آن هم انتخاب آثار بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر چگوته عمل خواهد کرد.

محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی نام هفت نفری است که امسال آثار را مورد سنجش قرار داده و سرنوشت آثار متقاضی در جشنواره فیلم فجر را مشخص می نمایند.