سرانجام آلبوم کاوه یغمایی پس از نه سال منتشر شد و این اثر در اولین هفته انتشارش به صدر جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته رسید.

استقبال از هنرمندی که 9 سال مجوز نداشت

سرانجام آلبوم کاوه یغمایی پس از نه سال منتشر شد و این اثر در اولین هفته انتشارش به صدر جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته رسید.

به گزارش هفت هنر، پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

1- آلبوم منشور اثر کاوه یغمایی

2- آلبوم ناگفته اثر حافظ و شهرام ناظری

3- آلبوم جایی برای همیشه اثر گروه سه نقظه

4- آلبوم دیورتیمنتو اثر احمد پژمان

5- آلبوم گذر از اردیبهشت اثر گروه دال

منشور

آلبوم موسیقی «منشور» شامل ۹ قطعه در سبک راک و پاپ راک است و در بخش خوانندگی دیوید استیل، ساتگین یغمایی و نیلوفر فرزندشاد به عنوان همخوان با کاوه یغمایی همکاری کرده‌اند. ناگفته نماند در این اثر دنیل ادیر درامز، دیوید اسپایدل گیتار باس و برایان پولسن گیتار الکتریک را به نوا درآورده‌اند. «کاوه یغمایی» هم خود به‌جز خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک و کیبورد نواخته است.

ساخت این آلبوم که از طریق سایت ریتمو در دسترس مخاطبین است، چندین سال زمان برده و کار آهنگسازی همه قطعات برعهده کاوه یغمایی بوده است. همچنین ضبط قطعات در کشور کانادا با همکاری اعضای گروه مشهور نیکل بک انجام شده است. اشعار این آلبوم نیز از سروده‌های روزبه بمانی، حسین غیاثی، میثم یوسفی و نیلوفر فرزندشاد هستند.

دیورتیمنتو

موسیقی «احمد پژمان» در ذات خود ساده است. ساده نه به معنای ناپرورده، بلکه به معنای یکپارچه بودن. آمیزش ریتم و ملودی در آثار او در یک بستر رمانتیسم صورت می‌پذیرد، به شکلی که تفکیک آنها از هم ناممکن است.

آلبوم «دیورتیمنتو» جدیدترین اثر کلاسیک «احمد پژمان» است که خصوصیات سبکی آن مانند سایر آثار اوست. دیورتیمنتو یک کلمه ایتالیایی به معنای تفریح و سرگرمی است. از قرن بیستم این اصطلاح توسط آهنگسازان کلاسیک برای کارهای نه چندان جدی به کار می‌رود. نام این آلبوم خود نوعی شوخی است، زیرا موسیقی در این آلبوم نه ساده، بلکه در حد خود پیچیدگی دارد و مخاطب خاص خود را داراست.

جایی برای همیشه

آلبوم جایی برای همیشه شامل 10 قطعه موسیقی با عناوینی چون تو، دیوار، صورت‌های سرد، دور شو، جایی برای همیشه، همسایه من، جاذبه، پژواک، دوباره و … است و کلام این آلبوم با فکر و رأی  اعضای گروه به صورت خرد جمعی انتخاب شده است.

گروه موسیقی راک “سه‌نقطه” در سال 1391 با حضور کیان شمس و آرش رستمی بنیان نهاده شد و در سال 1392 با اضافه شدن هنرمندانی چون سروش اعتصامی، عطا تاسه و آریا ضمیری، پنجره جدیدی رو به آینده فعالیت‌های خود گشود. اعضای این گروه را آرش رستمی خواننده، کیان شمس گیتار الکتریک، سروش اعتصامی گیتار الکتریک، عطا تاسه گیتار به یس و آریا ضمیری درامز تشکیل می‌دهند.

گذر از اردیبهشت

«آلبوم «گذر اردیبهشت» توسط نشر و پخش جوان منتشر شد و حاصل دو سال تلاش اعضاى گروه براى تولید اثرى مستقل مطابق با سلیقه مخاطبان جامعه امروز است. در تمام ترانه‌ها، نگرش منسجمی که مبنى بر امید و شور زندگى است، به وضوح دیده، شنیده می‌شود. حتى گرافیک و هویت بصرى آلبوم دال و همینطور انتخاب نام «گذر اردیبهشت» منطبق بر همین جریان فکرى بوده است. میکس و مسترینگ این آلبوم نیز با رویکردی خاص و به صورت آنالوگ و روی ریل انجام شده که موجب صدای گرمتر و آرامتر می‌شود.

اعضاى گروه «دال» را امین هدایتى (خواننده)، غزل مهدوى (ترانه سرا)، میلاد سعدى، یزدان بهمنى (نوازندگان سازهاى کوبه‌اى) و شایان شکرابى (پیانیست) تشکیل می‌دهند. در آلبوم «گذر اردیبهشت»، آرش سرانی‌آذر (بالابان و دودوک)، مهرداد عالمى (ویلن سل) و آرین کشیشى (گیتارباس) با گروه دال همکارى کرده‌اند.

ناگفته

این آلبوم نخستین اثر از «پروژه سمفونی رومی» است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار روی آن بوده است، پروژه سمفونی رومی چنان که در متن کاور آلبوم «ناگفته» آمده، به دنبال یافتن «افق‌های مشترک فرهنگ‌های مختلف شنیداری جهان» است و می‌کوشد عناصر اصلی موسیقی شرقی را با هارمونی و ارکستراسیون مدرن غربی بیامیزد. نامگذاری آن نیز از ترکیب کلمه غربی «سمفونی» و «رومی» یا‌‌‌ همان مولانا که نماد فرهنگ شرق است، شکل گرفته است.

از دیگر نکات برجسته درباره آلبوم «ناگفته»، حضور ۳۸ برنده جایزه گِرَمی در آن است. هنرمندان و نوازندگانی نظیر دیپاک چوپرا و ذاکر حسین در این آلبوم با حافظ ناظری همکاری کرده‌اند.

برای ساخت این آلبوم چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون‌ها دلار هزینه صرف شده است.

سرانجام آلبوم کاوه یغمایی پس از نه سال منتشر شد و این اثر در اولین هفته انتشارش به صدر جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته رسید.