طراحی صحنه‌ی نمایش " آمادئوس " نوشته پیتر شفر به طراحی و کارگردانی جواد مولانیا که نوروز ٩٧ در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود بر عهده‌ی حمید پورآذری خواهد بود.

آمادئوس در تالار حافظ روی صحنه می رود

طراحی صحنه‌ی نمایش ” آمادئوس ” نوشته پیتر شفر به طراحی و کارگردانی جواد مولانیا که نوروز ٩٧ در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود بر عهده‌ی حمید پورآذری خواهد بود.

به گزارش تیتر هنر به نقل از روابط عمومی این گروه ، طراحی صحنه‌ی نمایش ” آمادئوس ” نوشته پیتر شفر به طراحی و کارگردانی جواد مولانیا که نوروز ٩٧ در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود، بر عهده‌ی حمید پورآذری خواهد بود.

حمید پورآذری ، کارگردان تئاتر که در کارنامه‌ی خود همکاری با دکتر علی رفیعی ، بهمن فرمان آرا ،  کیومرث پوراحمد ، آروند دشت آرای ،نادر برهانی مرند ، کوروش نریمانی و … را داشته و  داوری بخش آف استیج سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر از آخرین فعالیت‌های وی بوده است، در این پروژه به عنوان طراح صحنه همکاری خواهد کرد؛ حضور نادر مشایخی ، آهنگساز در این نمایش چهار زبانه پیشتر قطعی شده است.

«پیتر شفر»، نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی، خالق نمایش‌نامه‌های مختلفی است که برنده جوایز مختلف و برخی از آنها مبدل به فیلم شده‌اند؛ نمایش‌نامه آمادئوس، جوایز اونینگ استاندارد و منتقدان لندن را به خود اختصاص داد، همچنین این اثر برنده جایزه تونی ١٩٨١ شده است .

این نمایش‌نامه، داستان ده سال از زندگی «ولفگانگ آمادئوس موزارت» و آهنگساز دربار «آنتونیو سالی یری» را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود.

نمایش موزیکال ” آمادئوس ” به نویسندگی پیتر شفر با طراحی و کارگردانی جواد مولانیا و به صورت چهار زبانه فروردین و اردیبهشت در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود ، مایکل لانگرست نیز این اثر را همزمان در تئاتر ” نشنال ” شهر لندن با بازی آدام گیلن و لوسیان ساماتی  به روی صحنه خواهد برد.

طراحی صحنه‌ی نمایش " آمادئوس " نوشته پیتر شفر به طراحی و کارگردانی جواد مولانیا که نوروز ٩٧ در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود بر عهده‌ی حمید پورآذری خواهد بود.