“پرویز خان” سورپرایز آخرین روز جشنواره فیلم فجر/ علی ثقفی در نشست خبری فیلم: پورصمیمی صددرصد سیمرغ می‌گیرد

فیلم “پرویز خان” با سوژه‌ای فوتبالی در آخرین روز جشنواره اکران شد و با تشویق تماشاگران همراه شد.

“پرویز خان” به دوران مربیگری پرویز دهداری و ساختن نسل جدید تیم ملی فوتبال ایران می‌پردازد و جزو یکی از فیلم‌های متفاوت جشنواره به شمار می‌رود.

علی ثقفی، کارگردان و فیلمنامه نویس درباره ساخت فیلم گفت: من قبلا مستند فوتبالی ساختم و دغدغه ساختن فیلم فوتبالی داشتم. فیلمنامه خیلی انرژی گرفت و سختی زیادی برایش کشیدم.

ثقفی ادامه داد: بازیگری که خیلی شبیه آقای دهداری باشد نداریم و برای تهیه‌کننده مهم بود کاراکتر را خلق کند و توانایی بازی برایمان خیلی مهم بود. آقای پورصمیمی سختگیر است و اول فیلمنامه مهم را خواند و بعد بازی را قبول کرد.

او گفت: آقای پورصمیمی برایمان معلم بودند و سه ماه تمام سر تمرینات می‌آمدند و انرژی زیادی گذاشتند. در تولید و فیلمبرداری یادم نمی‌آید دیالوگی را حفظ نباشند. ضمن احترام به بازیگران جشنواره من فکر می‌کنم استاد پورصمیمی صد در صد سیمرغ می‌گیرد.

عطا پناهی، تهیه‌کننده فیلم بیان گرد: نمی‌کردم انقدر سخت باشد اما شانس این را داشتم گروه درجه یک پشت دوربین داشتم. این دوستان کمک کردند پرویز خان آماده شود. فیلمنامه را هر کسی می‌خواند معلوم بود در این ژانر اتفاقات خوبی خواهد افتاد و نیم ساعت آخر قابلیت خوبی را پیدا کرد.

مریم سعادت درباره بازی در نقش همسر دهداری گفت: من نقش کسی را بازی کردم که هیچ وقت او را ندیدم و کارگردان خیلی کمک من برای بازی در نقش کرد.

خسرو احمدی نیز بیان کرد: من آدم فوتبالی نیستم و زمانی که آقای پناهی و ثقفی پیشنهاد بازی را دادند از این شخصیت هیچ اطلاعی نداشتم. زمانی که توضیح دادند دیدم با چه شخصیت بزرگی روبرو شدم. من آخرین نفری بودم که به تیم پیوستم و فقط یک شب فرصت‌ داشتم به نقش فکر کنم. بیشتر احتیاج داشتم راهنمایی شوم و از آقای ثقفی ممنونم که پیشنهادات خوبی می‌داد.

مهدی قربانی اظهار کرد: دستیار آقای ثقفی نقش را به من توضیح داد و دلیل انتخابم آقای پورصمیمی بود و حس کردم باید از این فرصت استفاده کنم. می‌خواستم در کنار ایشان یاد بگیرم و بتوانم راه ایشان را ادامه دهم.

المیرا دهقان نقش دختر پرویز دهداری را بازی کرد و درباره حضور در فیلم گفت: متناسب با زمان خودش رابطه پدر، دختری خاصی می‌بینیم که رشد فردی پدر برایش اهمیت دارد.

گفتنی است دختر مرحوم دهداری در سالن مرکز همایش‌ها حضور داشت و در کنار اهل رسانه به تماشای فیلم نشست.