فروش خوب «یک مکان ساکت ۲» در سینماهای آمریکا

با اکران فیلم جدید «یک مکان ساکت» رکورد فروش در اولین آخر هفته اکران در سینماهای آمریکا در دوران پاندمی شکسته شد.

به گزارش تیتر هنر به نقل از ورایتی، مدیران استودیویی سراسر هالیوود نفس راحتی کشیده‌اند چون بعد از سالی سخت برای سینماها، باکس آفیس آمریکای شمالی دوباره دارد نشانه‌هایی از زندگی بروز می‌دهد.

این امیدواری تا حدود زیادی به خاطر اکران قسمت دوم فیلم «یک مکان ساکت» ساخته جان کرازینسکی ایجاد شده که توانست بین جمعه و یکشنبه فروش چشمگیر ۴۸ میلیون دلاری را رقم بزند و با ثبت بزرگ‌ترین فروش سه روز افتتاحیه در کل دوران پاندمی، از همه انتظارها فراتر برود.

این فیلم محصول پارامونت پیکچرز در حال حاضر در ۳۷۲۶ سالن سینما پخش می‌شود و انتظار می‌رود تا پایان دوشنبه که در آمریکا روز یادبود و تعطیل رسمی است، ۵۸ میلیون دلار بفروشد.

این رقم قابل توجه است چون فاصله زیادی با رقم فروشی ندارد که انتظار می‌رفت پیش از پاندمی بتواند کسب کند. فیلم در ابتدا قرار بود مارس ۲۰۲۰ پخش شود اما به تعویق افتاد.

فیلم اول «یک مکان ساکت» توانسته بود در سال ۲۰۱۸ در سه روز اول خود در باکس آفیس ۵۰ میلیون دلار بفروشد که برای فیلمی که پیش‌زمینه‌ای در ذهن مخاطب ندارد خیلی خوب بود. به نظر می‌رسد تصمیم به تاخیر انداختن اکران فیلم دوم درست بوده چون فیلم اول فقط ۱۷ میلیون دلار هزینه داشت اما ساخت فیلم دوم با بودجه‌ای ۶۱ میلیون دلاری انجام شد.

در قسمت دوم فیلم ژانر وحشت «یک مکان ساکت»، امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپه همگی به نقش‌های خود در قالب خانواده‌ای بازمی‌گردند که مجبور است در سکوت محض زندگی کند چون هیولاهایی وجود دارند که به صدا جذب می‌شوند.

بعد از اکران سینمایی اختصاصی، این فیلم پس از ۴۵ روز به سرویس استریمینگ پارامونت پلاس می‌رود و به جمع فیلم‌های بزرگ اخیر دیگر از جمله «گودزیلا در برابر کونگ» و «رایا و آخرین اژدها» محصول دیزنی می‌پیوندد که در پلتفرم‌های دیجیتال هم اکران شدند و موفقیت قابل توجهی داشتند.