«شکست زمان» با 6 فیلم روی پرده سینماهای هنروتجربه می‌رود

بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» از جمعه 19 شهریور ماه در سینماهای هنروتجربه به اکران درمی‌آید.

به گزارش تیتر هنر، بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» از جمعه 19 شهریورماه با برپایی آیین دیدار، اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغاز می کند. همچنین در آستانه اکران، پوستر این بسته فیلم کوتاه با طراحی فرهاد ایرانی رونمایی شد.

این بسته شامل 6 فیلم کوتاه «خراش» اثر مجید امینی، «مرگ تدریجی» اثر آمین صحرایی، «آداپت» اثر کمال کچوئیان، «ورای سکوت» اثر آذر تجلی، «سنگبال» اثر آمین صحرایی و «فیلمرغ» اثر امیرمسعود سهیلی است.

در خلاصه داستان فیلم «خراش» که ساره رشیدی، رومیسا طاهری، مهیار پوربابایی، رژین شمس، پرستو قائدرحمت و رضا طاهرآبادی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، آمده است: «کار درستی انجام دادم، کار اشتباهی که درسته…»

«مرگ تدریجی» داستان زنی را روایت می‌کند که در 2 برهه زمانی گیر کرده است. تهران دهه سی و تهران حال حاضر. مهوانه آقاجانی، فرزانه سلحشور، طاها بهروزپور، زهرا برومند، صحرا رمضانیان و بهادر اوراعی بازیگران این فیلم کوتاه را تشکیل می‌دهند.

فیلم کوتاه «آداپت» به بازیگری پرستو قائدرحمت و کمال کچوئیان برشی از زندگی زوج‌هایی را روایت می‌کند که به جای عشق و علاقه، سادیسم و مازوخیسم پیش‌برنده روابط‌شان است.

همچنین «ورای سکوت» فیلمی با بازی مهتاب کرامتی است که در خلاصه داستان آن آمده است: «زنی که صداهای اطراف او را آزار می‌دهد در پی از بین بردن صداها است، تک به تک صداها را قطع می‌کند تا اینکه…»

فیلم کوتاه «سنگبال» با بازی پرستو قائدرحمت، افشین غیاثی، رژینا میرسید و حسن خان‌حسینی داستان پدری را روایت می‌کند که سعی دارد وزن دخترش را به اجبار زیاد کند.

در خلاصه داستان «فیلمرغ» که اقتباسی از داستان کوتاه «راه و چاه» نوشته خالی نویسا نویسنده افغانستانی است، آمده است: «آخرین آرزوی پیرمرد افغان رساندن فیلمرغش به نوه‌اش است اما این آرزوی به ظاهر ساده خیلی سخت برآورده می‌شود.»

بازیگران این فیلم کوتاه عبارتند از حشمت الله فنائی، سید مرتضی علوی، فاروق برکی، اسماعیل غنی زاده، هاشم ثابت، نبی وهاب، ناصر هاشمی، محال واک، ولید صدیقی، نذیر قاضی زاده و سردار آقاخانزاده.

آیین دیدار بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» جمعه 19 شهریورماه ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان باحضور جمعی از اهالی هنر برگزار و سپس فیلم‌ها در سالن سینما اکران می‌شود.

این ۶ اثر پیش از این در جشنواره‌های متعددی شرکت و موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.