شکایت از مدیری، تائیدی بر پایان همکاری تلویزیون با سلبریتی‌ها/ تلویزیون ضرر می‌کند یا چهره‌های مشهور؟

رابطه مهران مدیری با تلویزیون در سال‌های اخیر پرفراز و نشیب بوده است. گاهی چنان با مدیران صداوسیما از درِ رفاقت وارد شده توانسته قراردادهای خوبی برای همکاری ببندد و گاهی دیگر چنان روابطش با آنها تیره و تار شده که در نهایت کار به شکایت و شکایت‌کشی کشیده است.

ماجرای دعوا و اختلاف فعلی، یکی از شدیدترین اختلافات پیش آمده میان مدیری و مدیران تلویزیون است. مدیران تلویزیون کمر همت بسته‌اند تا غرامتی سنگین از این کارگردان سرشناس بگیرند و از آن طرف مدیری و وکلایش، اعتقاد دارند جایی برای گله‌گذاری و شکایت نیست.

پس از اعلام خبرِ ساخت برنامه «اسکار» در شبکه نمایش خانگی، اختلافاتِ میانِ تلویزیون و مدیری علنی شد. مدیران تلویزیون با این ادعا که مجری «دورهمی» تعهدی با صداوسیما جهت ساختِ برنامه دارد، به دنبال مانع‌ جهت گرفتن مجوز برنامه «اسکار» هستند.

غرامت 60 میلیاردی!

صحبت‌های تهیه‌کننده برنامه «دورهمی» ابعاد تازه‌ای از شکایت تلویزیون از مدیری را باز می‌کند و تا حدودی هم ابهامات را رفع می‌کند و هم ابهامات تازه‌ای می‌افزاید.

«ناصر قدیر کاشانی»، تهیه کننده «دورهمی» با بیان اینکه مدیری هیچ بدهی یا تعهدی به سازمان صداوسیما ندارد و تمام قراردادها با تهیه‌کننده بسته می‌شود، به دنبال تبرئه مدیری از این ماجراست.

قدیر کاشانی همچنین توضیح می‌دهد که او با صداوسیما جهت ساخت «دورهمی»، قراردادی صد قسمتی که جمعا 9 هزار دقیقه می‌شود، می‌بندیم و 125 قسمت برنامه که معادل همان 9 هزار دقیقه می‌شود را به تلویزیون تحویل می‌دهیم.

اما شکایت تلویزیون بابت این داستان نیست. آنها از این شکایت دارند که پخش ویدئوی مدیری در اینستاگرام موجب شده تا دیگر امکان پخش برنامه‌هایش وجود نداشته باشد و به نوعی 20 قسمت «دورهمی» روی دست‌شان بماند. آنها همچنین ادعا کرده‌اند تهیه‌کننده طبق قرارداد ۲۰ قسمت از دورهمی۵ را چند ماه دیر به سازمان تحویل دادید و بر اساس قرارداد ما الان حساب کردیم شما بیش از ۶۰ میلیارد تومان باید جریمه پرداخت کنید.

تصمیم‌های بدون بازگشت تلویزیون

با توجه به اتفاقات پیش آمده در یک سال اخیر به نظر می‌رسد دیگر امکان به روی آنتن رفتن «دورهمی» وجود نداشته باشد. همین چند وقت پیش بود که خبر بازگشت رشیدپور به تلویزیون با حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی روبه‌رو شد و برخی چهره‌ها نسبت به بازگشت چهره‌های مشهور به تلویزیون موضعی تند گرفتند.

مشخص نیست شکایت صداوسیما از مهران مدیری به چه نتیجه‌ای برسد، ولی این شکایت تائید محکمی بر پایان همکاری تلویزیون با چهره‌ای مثل مدیری زد. کسانی که مدیری را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند اگر او در کار کردنش دچار کدورت و ناراحتی شود، دیگر قید همکاری با آن مجموعه یا اشخاص را می‌زند.

ضمن اینکه با وجود پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی، خیال مدیری بابت برنامه‌سازی راحت است و می‌داند مثل دهه 70 و 80 نیست که همه چیز در انحصار تلویزیون باشد. او می‌داند با خیال راحت‌تر می‌تواند در شبکه نمایش خانگی برنامه بسازد و مخاطب بیشتری را هم جذب کند.

مثل اینکه تلویزیون برای همیشه در حال بستن درهایش به روی چهره‌های مشهور است. تصمیمی که به نظر می‌رسد در نهایت به سود تلویزیون تمام نخواهد شد. با وجود پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی، باید از مدیران تلویزیون پرسید حالا آنها ضرر می‌کنند یا چهره‌های مشهور؟