سرنوشت «می‌خواهم زنده بمانم» چه خواهد شد؟

روز شنبه نخستین اخبار درباره نارضایتی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از محتوای سریال «می‌خواهم زنده بمانم» منتشر شد. در حالی که فیلیمو وعده داده بود که قسمت جدید این مجموعه روز دوشنبه منتشر شود، اما بامداد یک شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد با درخواست معاونت اجتماعی ناجا، سریال شهرام شاه‌حسینی تا اطلاع ثانوی پخش نخواهد شد. روابط عمومی این پلتفرم همچنین نوشته: «از مسئولان محترم درخواست می‌شود با سعه صدر و آرامش به نظاره سریال بنشینند تا سرنوشت شخصیت‌های منفی سریال بر اساس روند منطقی درام به سرانجام برسد و سازندگان جرئت و جسارت پرداختن به اتفاقات مهم و افراد نیک و بد روزگار را در کسوت‌های مختلف داشته باشند.»

دیروز صبح همچنین سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر و ابراز امیدواری کرد تا این مجموعه با اصلاحات حداقلی امکان نمایش پیدا کند. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «با توجه به زمان تولید این سریال، این محتوا پس از تولید و با هدف دریافت مجوز انتشار به ساترا ارائه شده است به همین دلیل اعمال اصلاحات در فیلم نامه در این مرحله، عملا غیرممکن است و مطابق با سیاست ساترا مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیست.»

دیروز همچنین شماری از اهالی سینما به این اتفاق واکنش نشان دادند. چهره‌هایی چون بهرنگ علوی، مجید توکلی، مهرداد صدیقیان و… در انتقاد از توقیف این مجموعه نوشتند. مصطفی کیایی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در این باره نوشت: «روزی که به هر دلیلی پخش شبکه نمایش خانگی و نظارت بر آن زیر نظر ساترا و صدا و سیما رفت،می شد حدس زد با شکایت هر نهادی و قبل از هر نوع تحمل و خویشتن‌داری این آثار هنرمندان است که مورد حمله و ذبح و توقیف قرار خواهد گرفت.» سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما نیزدر توئیت تندی نوشت: «این که ساترا به علت ان‌قلت نهادی، از پخش یک سریال جلوگیری کند، عذر بدتر از گناه است.» وی سپس از ساترا به دلیل این که توان حضانت از مجوزهای صادر شده خود را ندارد به شدت انتقاد کرد.