زندگی کوتاه و همه تجربه‌های ما!

همه ما عاشق زندگی کردن هستیم. گاهی به این مساله فکر کرده‌ایم که در طول زندگی چقدر می‌توانیم به همه آنچه که برای زندگی کردن به آن نیاز داریم برسیم یا هرآنچه را برای بهتر زندگی کردن دوست داریم ، شده حتی برای مدت کوتاهی تجربه کنیم. مطمئنا گشت و گذار در همه نقاط دنیا یا تجربه کردن همه کارهایی که دوست داریم نه در توانمان هست و نه زمانش را خواهیم داشت.
خیلی از مناظر دیدنی طبیعت را حتی اگر در آن مکان حضور داشته باشیم باز هم با چشمانمان نخواهیم دید و شاید با ابزاری نظیر پهپادهای تصویربرداری و دوربین‌های مجهز بهتر بتوانیم از دیدن زیبایی‌های آن طبیعت لذت ببریم.
گذشته از گردش و دیدن و لذت بردن هم کارهایی هست که خیلی‌مان دوست داریم انجامش بدهیم و امکاناتی می‌خواهد که همه آنها را ممکن است در اختیار نداشته باشیم. پس زندگی کردن را گذاشتیم برای بعد از درس خواندن، گذاشتیم برای بعد از ازدواج و تشکیل خانواده، گذاشتیم برای بعد از بچه‌دار شدن و آنها را به سرانجام رساندن…
قرار بود زندگی را مزه مزه کنیم… اما نکردیم.

همه‌مان حداقل یک بار تصمیم گرفته‌ایم پرواز با پاراگلایدر را تجربه کنیم. خیلی‌هامان دوست داریم در طبیعت بکری که پر از آرامش است پرسه بزنیم و روی یک بوم خام هرچه دلمان می‌خواهد را نقاشی کنیم. دوستانمان را به یک بازی پرهیجان دعوت کنیم و از کنار آنان بودن لذت ببریم. در یک رودخانه رویایی قایق‌سواری کنیم تا از هیجان زندگی سرشار شویم. با خانواده‌مان در کنار هم یک غذای خوشمزه بپزیم و نوش جانمان کنیم تا بلکه کمی زندگی کرده باشیم… اما اگر تا حالا این‌ها را تجربه نکرده‌ایم پس زندگی نکرده‌ایم.
حالا اما همه چیز فرق کرده. دنیایی داریم پر از ابزار و آلات ارتباطی و تکنولوژیک. می‌توانیم فکرمان را پروبال دهیم، وقتمان را آزاد کنیم و در کنار همه آن محدود بودن‌ها، حالا خودمان را آزاد کنیم و پر بگیریم برای هرآنچه دوست داشته‌ایم تجربه کنیم.
دور و بر ما پرشده از اپلیکیشن، سایت و ایده‌هایی که آدم‌ها برای آدم‌ها و برای زندگی کردن ساخته‌اند. در این میان برخی از این برنامه‌‌ها برای تجربه‌کردن‌هایی ساخته شده که ما نمی‌توانستیم تجربه‌اش کنیم. تجربه‌ای از جنس آن چیزهایی که فکر می‌کنیم از ما دور است… اما هست و نزدیک هم هست. فقط باید تجربه‌اش کنیم. تجربه اسب‌سواری، تجربه کار در مزرعه، تجربه نقاشی کردن روی سفال، تجربه خوردن غذای ژاپنی، تجربه گردش در مکانی که نمی‌دانستیم وجود دارد و هزاران تجربه دیگر.
با تجربه، به شناخت تازه‌ای از زندگی و خودمان برسیم. به افق دیدمان مناظر جدید اضافه کنیم و با تجربه‌کردن‌ها به زندگی‌مان عمق بدهیم. خودمان را کشف کنیم و به کشف شدن دیگران کمک کنیم.
تجربه کارهای دوست‌داشتنی و استفاده از آن‌ها مسیری را برایمان بازخواهد کرد که زندگی را با اهداف بزرگ‌تر و کامل‌تری رو به جلو حرکت دهیم، زیباتر نفس بکشیم و خردمندانه‌تر این مسیر را بپیماییم. همت کنیم و با تجربه زندگی کنیم. چون همه‌مان عاشق زندگی کردن هستیم.