خرید راحت در طرح‌های فصلی فروش کتاب

هادی تقوی اظهار کرد: اکنون دیگر کتاب کالای ارزان قیمتی نیست، از این‌رو مخاطب در ایام برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب فشار کمتری احساس می‌کند و راحت‌تر می‌تواند خرید کند.

هادی تقوی مدیر کتابفروشی «شهر کتاب آرین» استان تهران، در گفت‌وگو با تیتر هنر، در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) عنوان کرد: به واقع مردم می‌توانند در ایام برگزاری این طرح‌ها بیشتر در کتابفروشی‌ها حضور پیدا کنند و عناوین و کتاب‌های بیشتری خریداری کنند. از سوی دیگر نیز این افزایش حضور مخاطب و خرید بیشتر کتاب برای کتابفروشی‌ها نیز خوب است.

او با اشاره به این که میزان بودجه‌ای که به کتابفروشی‌ها اختصاص پیدا می‌کند خیلی زیاد نیست، مطرح کرد: اما با این وجود حرکتی ایجاد کرده و از قطع شدن ارتباط بین مخاطب و‌ کتابفروش جلوگیری می‌کند؛ در کل طرح کمک کننده و موثری هم برای کتابفروشان و هم برای ناشران است.

وی درباره اثرگذاری طرح‌های فصلی فروش کتاب برای مردم اظهار کرد: برخی از مردم رابطه چندانی با کتاب ندارند، اما درخصوص عده‌ای این ارتباط قوی است و آن‌هایی که مخاطب کتاب هستند از این موقعیت‌ها استفاده می‌کنند؛ درواقع می‌آیند و بخشی از خرید خود را در مدت زمان برگزاری طرح‌ها در هر فصل انجام می‌دهند. به واقع ما مشتریانی داریم که صبر می‌کنند و لیست خرید خود را نگه می‌دارند تا زمانی که این طرح‌ها برگزار شود و خرید کنند.

این کتابفروش در ادامه عنوان کرد: در حقیقت این دسته از مخاطبان هم نمی‌توانند نیازهای روزمره‌ زندگیشان را در نظر نگیرند و هم از سوی دیگر وابستگی به کتاب نیز برایشان قابل چشم‌پوشی نیست و این نیاز خود را نیز باید برطرف کنند، در نتیجه از طرح‌‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی بهره می‌برند.

هادی تقوی در پایان گفت: اکنون دیگر کتاب کالای ارزان قیمتی نیست، از این‌رو مخاطب در ایام برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب فشار کمتری احساس می‌کند و راحت‌تر می‌تواند خرید کند. در این شرایط که اوضاع اقتصادی برای کسانی که کتابخوان بوده و مشتری دائمی کتابفروشی‌ها هستند سخت شده است و برگزاری این طرح‌ها مفید بوده و کمک می‌کند.