“بی‌ بدن” بهترین فیلم جشنواره تا اینجا/ کاظم دانشی: فیلم تلفیقی از چند پرونده است

سالن همایش‌های برج میلاد امشب و همزمان با اکران “بی بدن” یکی از شلوغ‌ترین شب‌هایش را پشت سر گذاشت.

به گزارش تیتر هنر، “بی بدن” به کارگردانی مرتضی علیزاده سوژه جنایی و ملتهب را برای روایت انتخاب کرده بود و شباهتش با یکی از پرونده‌های جنایی معروف، حسابی توجهات را به خود جلب کرده بود.

حاشیه‌های فیلم پیش از اکران، خیلی‌ها را نسبت به تماشای فیلم کنجکاو کرده بود و همه چی دست به دست هم داد، تا هنگام اکران با شلوغ‌ترین سانس جشنواره تا به اینجا طرف باشیم.

فیلم روایتی جذاب و پرکشش داشت و تا پایان همه را با خود همراه کرد. همچنین بازی بازیگران فیلم نیز یکی از نقاط قوت فیلم به شمار می‌رود.

پس از پایان فیلم نشست خبری فیلم بدون حضور بازیگران برگزار شد.

مشخص نیست حضور نیافتن بازیگران فیلم به نشانه اعتراض جهت داوری نشدن در بخش سودای سیمرغ است یا چیز دیگری.

الناز شاکردوست، سروش صحت، گلاره عباسی و نوید پورفرج بازیگران اصلی فیلم هستند که هیچ کدام در نشست خبری فیلم حضور پیدا نکردند.

مرتضی علیزاده در نشست خبری فیلم “بی‌ بدن” بر اهمیت داستان و روایت سخن گفت و تاکید کرد که در فیلمش اصالت را بر روایت گذاشته است.

علیزاده در این باره گفت: می‌خواستیم قصه‌ای تعریف کنیم که مخاطب جذب شود و به خاطر همین یک سری از بچه‌ها از مسایل فنی می‌زدند، تمام تلاش خود را کردیم تا حالا فیلم به اکران اینجا برسد.

کاظم دانشی نویسنده فیلم “بی‌ بدن” نیز اظهار داشت: من هم امیدوار هستم که فیلم را پسندیده باشید. “بی بدن” از چند پرونده مشابه این چنینی نوشته شده و شایعه‌هایی وجود دارد که از یک پرونده خاص نوشته شده؛ اما این طور نیست و همچون فیلمنامه علفزار از چند پرونده نوشته شده است.

نویسنده “بی بدن” درباره نادیده گرفتن شدن فیلم در این جشنواره بیان کرد: سینمای اجتماعی به یک مرحله‌ای رسیده است که هرچه می‌خواهی بگویی یک جا به یک گیری می‌خوری؛ و وقتی اعتراض می‌کنی به یک آدم پرحاشیه تبدیل می‌شوی، همه دوستان اجتماعی این مسایل را دارند و این خیلی غم‌انگیز است، جیغ آدم را درمی‌آورند و بعد می‌گویند، چرا اعتراض می‌کنی.