«بیماری خانواده میم» به تئاتر شهر رسید/ خداحافظی «تن ها» از تالار سایه

برنامه این هفته تالارهای نمایشی تئاتر شهر در حالی اعلام شد که با پایان یافتن تئاتر «تن ها» در تالار سایه دو اثر نمایشی جدید میزبان مخاطبان خواهند بود.

به گزارش تیتر هنر، برنامه هفته جاری تالارهای نمایشی تئاتر شهر در حالی اعلام شد که تئاتر «تن ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی روز جمعه هفتم آبان ماه در تالار سایه به اجرای خود پایان داد.

با پایان گرفتن این اثر نمایشی که طی هفته های گذشته با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد بود، نمایش «بیماری خانواده میم» به نویسندگی فائوستو پاراویدینو و کارگردانی سروش طاهری از روز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه در تالار سایه اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 19:30 به مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان روی صحنه می رود،  (به ترتیب حروف الفبا): مانلی حسین پور، آرزو شیخی، محمدرضا صولتی، سالار کریم خانی، امید مصباحی، رامتین مقدادیبه به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده میم مادر خود را از دست داده است؛ اما در همین شرایط عاشق شدن دختر دوم خانواده شرایط آشفته خانواده را آشفته تر می کند. در این بین خانواده میم حتی نامزد دختر خود را نمی شناسند. این عدم شناخت موقعیت های کمیکی را ایجاد می کند که به جریانی دیگر ختم می شود.»

در تالار اصلی هم از روز پنجشنبه بیستم آبان ماه نمایش «بانوی محبوب من» به نویسندگی آلن جی لرنر و بازنویستی متن و کارگردانی گلاب آدینه میزبان مخاطبان تئاتر است.

در این نمایش که از تاریخ یاد شده ساعت 18 با مدت زمان 160 دقیقه ( با آنتراکت) و قیمت بلیت 90 هزار تومان اجرا می شود، رضا عمرانی، نورا هاشمی ،جلیل فرجاد، امیر غفار منش، میلاد ورجاوند، شبیر پرستار،  مرتضی امینی تبار ،گلشید بحرایی، علی دولت یاری، علی دولت یاری، حامی قنبر زاده ، الناز سلیمانی، طاهره آهنی، مهرداد آبجار ، مهدی ایمانیان، شکرانه کریم، ملیکا رادمند، نیوشا آذر کیوان، مهتاب یار خلجی، عسل کریمی،علی بیکی، رژینا شهریاری، نگار نیک زاد،ساغر روزبهانی، پریسا منفرد، حسین زنگنه ، مهسا آتشبار، درسا آتش بار، پوریا محمودی، نیلوفر ذوالفقاری، لیلا آقاسی، امیر رسولیان، امید اکبر زاده، شایان مستوفی،علی زر مهری، مهربانویونسی، خورشید یاری، آریانا عباسی، کیانوش سلطانی متین، فائزه صدر، پریا یار احمدی، مهرداد رضایی، ساشا شهبازی، شیوا شهدایی، مرتضی کمالی ، مجید امیدی ،غزل کریمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

داستان این نمایش درباره استاد آواشناسی دانشگاهی است که با دوست زبان‌شناس خود وارد چالشی می شود تا دختر گل فروش و عامی لندنی را تبدیل به بانویی اشرافی کند.

«افسانه ببر» به نویسندگی داریو فو و طراحی، کارگردانی و بازی صدرالدین زاهد هم عنوان یکی دیگر از آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر است که هر روز ساعت 19 به مدت زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است.

در خلاصه این نمایش آمده است: «این نمایش تک نفره که اثری درباره رابطه انسان و طبیعت است به ارتباط یک سرباز زخمی چینی و یک ببر می‌پردازد که در این رابطه هر دو آن‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند. یک سرباز چینی با شرکت در راهپیمایی بزرگ چین از منچوری حرکت می‌کند اما در میانه راه در درگیری با سربازان دشمن زخمی شده و از ادامه مسیر بازمانده و از دوستان خود جدا می‌شود. او درگیر سیلاب عظیمی شده و به‌سختی می‌تواند جان خود را نجات دهد. به امید نجات به غاری پناه می‌برد اما آنجا با ببری رو‌به‌رو می‌شود و…»

تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز تا پایان این هفته میزبان علاقه مندان تئاتر با نمایش «داستان باغ وحش» نوشته ادوارد آلبی، کارگردانی مهدی پاشایی و بازی مهدی زمین پرداز، بهار نوحیان و مهدی پاشایی  ساعت 19:30 با مدت زمان 55 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان است.

این نمایش روایت رویارویی مردی از طبقه نسبتا مرفه با شخصی است که زندگی اش بر روال معمول جامعه نیست..جدالی سرخوشانه که به تراژدی می انجامد.

اجرای عمومی این آثار نمایشی در شرایطی است نحوه فروش بلیت و حضور تماشاگران براساس دستورالعمل های بهداشتی و با در نظرگرفتن ظرفیت 30 تا 50 درصدی تالارها صورت خواهد گرفت.