“بچه های تکِ استریت کارلو” یاد احمد آقالو را گرامی داشتند

مراسم بزرگدشت هنرمند زنده یاد “احمد آقالو” پنجشنبه 5 خرداد پس از اجرای نمایش “بچه های تکِ استریت کارلو ” در تالار هنر برگزار شد.

به گزارش تیتر هنر، آشا محرابی کارگردان نمایش “بچه های تکِ استریت کارلو” و سرپرست گروه آقالو برای زنده کردن یاد و خاطره ی هنرمند فقید “احمد آقالو” مراسم بزرگداشتی را با همراهی هنرمندان و مخاطبان کارگردانی کرد .

پس از پایان اجرای نمایش، ویدئویی از این هنرمند درگذشته پخش شد که موجز و زیبا به معرفی توانایی ها و آثار او می پرداخت .

یک بازیگر بزرگ رادیو، یک دوبلور بزرگ، یک بازیگر بزرگ تئاتر، یک بازیگر بزرگ تلویزیون، یک بازیگر بزرگ سینما و … احمد آقالو یک انسان بزرگ بود .

پس از تشویق حاضران در سالن بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما ” امین تارخ ” به روی صحنه رفت .

این هنرمند با سابقه پس از سلام و خسته نباشید به گروه نمایش، صحبت خود را اینگونه آغاز کرد :

به یاد استادِ زنده یاد “حمید سمندریان” افتادم که بعد از فوت همکار هنرمندمان”هوشنگ حسامی” جمله ای از “ارنست همینگوی” را نقل کرد: انگار هرکدام از عزیزمان که میروند بخشی از وجود ما را با خود می برند. در مورد “احمدآقالو” واقعا این اتفاق برای من افتاد برای اینکه اولین کسی بود که بعد از اینکه از شهرستان به تهران آمدم در دانشکده ی هنرهای زیبا با ایشان آشنا شدم . باعث آشنایی مان صدای زیبایش بود. وقتی می دیدم با دیگران صحبت می کند از دور می ایستادم و به صدایش گوش می کردم .یک روز رفتم جلو و گفتم : سلام آقای آقالو . من امین تارخ هستم . من خیلی صدای شما را دوست دارم . هیچ وقت از خاطرم نمی رود بعد از آشنایی در ارتباط با صدا اطلاعات زیادی به من داد.

او واقعا انسان شایسته ای بود . هنرمند شایسته ای که به نظرم حق خودش را آنچنان که بایست اَدا نکرد. به دلیل حجب و حیایی که داشت نمی توانست فضای بی رحمِ جامعه ی هنریِ ما را از نزدیک احساس کند چون هروقت نزدیک می شد دورتر می شد و همین باعث تنهایی اش بود.

بازیگر نقش ابن سینا در ادامه گفت : ما عزیزان بسیار زیادی را از دست دادیم به خصوص در طول این سال های اخیر  پرویز پورحسینی ، علی انصاریان و بسیاری از عزیزان دیگر که ذهن یاری نمی کند از همه ی آنها یاد کنم. اگر سخن ارنست همینگوی را به یاد داشته باشید این عزیزان که رفته اند بخش های زیادی از وجود هریک ما را با خود برده اند و به خاطر همین شاید به نظر یک ملت لمس می رسیم که در مورد این همه بدبختی، این همه مصیبتی که به سرمان می آید باز به جوک و شوخی و خنده پناه می بریم . شاید این هم یک شانس باشد. شاید هنوز امیدی داریم که بابتش زنده هستیم و زندگی می کنیم.

“بهرام بیضایی” اخیرا پیامی داد که به نظرم بسیار زیبا بود . گفت : امید هست . متاسفانه امید هست . ای کاش نبود . اگر نبود ما شکل دیگری از زندگی را نمی دیدیم و باور می کردیم زندگی همینی است که هست و به امید کس دیگری نمی بایست باشیم اما حرف زیباتری “هانا آرنت” میزند که به نظر من خیلی پسندیده است : امید بهانه است. ناامیدی باعث رشد و حرکت می شود.

به نظرم اگر ناامیدی نبود _که ناامیدی واقعیت دارد_ این نمایشنامه هرگز به روی صحنه نمی رفت . چون فضا را ناامید می بینند تلاش می کنند یک نمایشنامه به روی صحنه ببرند و ما را عادت به پرواز بدهند. من از “آشا محرابی” بسیار بسیار ممنونم که اولا این نمایشنامه را اجرا کرد و امید را به ما آموخت و از او ممنونم که به یادِ “احمد آقالو” بود و ممنونم بیشتر از باب اینکه اسم گروهش را “احمدآقالو” گذاشته است .

پس از تشویقِ “آشا محرابی” توسط مخاطبان ،”امین تارخ” از حاضران خواست بایستند و به احترام روحِ “احمد آقالو” یک دقیقه سکوت کنند.

هنرمندانی چون رضا فیاضی ،  بهرام ابراهیمی ، پریسا مقتدی ، احمد درویشعلی پور ، محمددرویشعلی پور ، فرهاد جم ، مریم کاظمی ، آرزو افشار ، حجت علیخانی، آرش شریف زاده ، ناصر آویژه ، فرخ زرین کفش همسر مرحوم احمد آقالو و جمعی از هنرمندان اداره ی کل نمایش رادیو در این مراسم حضور داشتند.

نمایش “بچه های تک استریت کارلو” نوشته ی  “مریم تاجیک” و به کارگردانی “آشا محرابی” و تهیه کنندگی “امیرحسین شفیعی” هر روز به جز شنبه ها  ساعت 19:30 در تالار هنر روی صحنه می رود.

علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند از طریق تلفن های رزرو :

۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ و ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ یا مراجعه به سایت تیوال به آدرس https://www.tiwall.com/p/takstreet  اقدام کنند .