کتابی از سوزان سانتاگ با ترجمه سحر دولتشاهی در کتابفروشی‌ها

به گزارش تیتر هنر، ۳ کتاب جدید در زمینه هنر از نشر نظر به تازگی منتشر و وارد بازار نشر شده است. در ادامه نگاهی گذرا به این کتاب‌ها داریم.

کتاب «پرتره‌ای از جاکومتی» که با روایتگری‌های جیمز لرد از خلق آثار جاکومتی منتشر شده است؛ یکی از این کتاب‌ها است.

«پرتره‌ای از جاکومتی» به نویسندگی جیمز لرد و ترجمهٔ نرجس دُر زاده توسط انتشارات نظر منتشر و وارد بازار کتاب شده است. این کتاب در دستهٔ تاریخ هنر، تاریخ هنرهای تجسمی، زندگینامه و سفرنامه و هنر قرار می‌گیرد و در ۱۲۸ صفحه با تیراژ ۱۲۰۰ نسخه برای اولین بار به چاپ رسیده است.

«پرتره‌ای از جاکومتی» با روایتگری آثار جاکومتی است که او در این کتاب به فرایند خلق اثر در طی نقاشی کشیدن، رابطه نقاش و مدل از تمام زوایا مورد می‌پردازد.

این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه نقاشی، هنرهای تجسمی، تاریخ هنر و روان‌شناسان در حوزه هنر و نقاشی مناسب است و دانشجویان هنر، نقاشان و اساتید این حوزه می‌توانند برای آشنایی با سبک آثار جاکومتی و روایتگری‌های جیمز لرد ضمن خلق آثار این نقاش کتاب را مطالعه کنند.

کتاب بیش از آن‌که تلاش برای شناساندن آثار جاکومتی و خلق آثارش داشته باشد، به حالات درونی وی ضمن نقاشی کشیدن اشاره دارد و به نظر می‌رسد جیمز لرد به روان جاکومتی نفوذ کرده است و او را در تمام لحظات هنری از تمام زوایا مورد بررسی قرار داده و در نهایت درکی عمیق از شیوهٔ هنری وی کسب کرده است.

کتاب «پرتره‌ای از جاکومتی» درکی درست از نوع قلم‌زدن جاکومتی به همراه اندیشه و هدف وی در پایان کارش به مخاطب می‌دهد. این کتاب به تحلیل و تفسیر آثار جاکومتی در قالب هنر و هنرهای تجسمی می‌پردازد و خط و خطوط او را با حالات روانی وی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب دیگر تازه منتشر شده از سوی نشر نظر «طراحی نشان، سفارش تا ارائه» راهنمای عملی گام‌به‌گام از ایده تا طراحی است.

کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ارائه» کتابی است کاربردی به نویسندگی ستاره ملک خویان از انتشارات نظر منتشر شد. این کتاب علاقه‌مندان حوزه گرافیک و تصویرسازی و همچنین طراحان را ترغیب می‌کند تا ساختار لوگو و ایدهٔ قبل از طراحی را به‌خوبی بررسی کنند.

کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ارائه» در ۲۰۰ صفحه به‌نوبت چاپ اول ۱۴۰۲ منتشر شده است.

در کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ارائه» علاوه بر تکنیک‌های کاربردی برای خلق یک لوگو به روند طراحی و تکنیک‌هایی اشاره کرده است که برای ساخت تصاویر جذاب در شاخهٔ گرافیک مؤثر خواهد بود.

کتاب تخصصی «طراحی نشان، سفارش تا ارائه» ایدهٔ خام را تبدیل به لوگو کاربردی می‌کند و فضایی را برای درک بهتر مفاهیم در این حوزه معرفی می‌کند همچنین نمونه‌هایی از آثار طراحان موفق ایرانی و بین‌المللی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

همچنین کتاب «درباره عکاسی» به دنبال تحولات عمومی جامعه و فرهنگ مدرن از انتشارات نظر منتشر شده است

کتاب «درباره عکاسی» نوشتهٔ سوزان سانتاگ و ترجمهٔ سحر دولتشاهی در پاییز ۱۴۰۲ از انتشارات نظر منتشر و وارد بازار کتاب شد. این کتاب در ۱۲۸ صفحه در قالب متن و پژوهش در حوزه عکاسی مدرن در نوبت اول منتشر شده است.

این کتاب علاوه بر بررسی جهان عکاسی، مخاطب را به شناخت از عکاسان و کسانی که در تحولات عمومی جامعه و فرهنگ مدرن جهان تأثیرگذار بودند راهنمایی می‌کند و رویدادهای پیش‌پاافتاده در جهان هستی را معنا می‌بخشد.

به همین منظور کتاب «درباره عکاسی» متعلق به علاقه‌مندان حوزه عکاسی، سینما، نقاشی و علاقه‌مندان تجزیه‌وتحلیل تصاویر واقعی در جهان عکاسی است.

در بخش نهایی این کتاب مقاله‌ای از مجید اخگر نگارش شده که تأملاتی از تصاویر فتوگرافیک، بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های تصویری با تصاویر واقع در جهان، تصاویر موجود در نقاشی‌ها و دنیای سینما مورد بررسی قرار می‌دهد.