چند پیش‌بینی‌ هیجان‌انگیز از اکران نوروزی ۱۴۰۳/ «تمساح خونی»، «پرویز خان» و «بی بدن» می‌ترکانند

اکران نوروزی به عنوان طلایی‌ترین زمانِ اکران در سینمای ایران همیشه با حساسیت زیادی روبه‌رو می‌شود. معمولا بهترین فیلم‌ها برای اکران گلچین می‌شوند و فرصتی خوب برای دیده شدن دارند.

امسال سینمای ایران دستِ پری برای اکران دارد و از هفت فیلمِ «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «بی بدن»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جستجوی قهرمان» می‌توان امیدوار به پرفروش شدن سه تا چهار فیلم را داشت.

اگر در اکران نوروزی سه تا چهار فیلم به فروشی بالا دست پیدا کنند، اتفاق خیلی خوبی در شروع سال افتاده و می‌توان به ادامه سال امیدوارتر بود.

ترکیب فیلم‌ها بسیار جذاب است و برخلاف بعضی سال‌ها که فیلم‌ها با بدسلیقگی انتخاب می‌شدند، برای نوروز ۱۴۰۳، ترکیبی هیجان‌انگیز از ژانر‌های مختلف را شاهد هستیم. در میان فیلم‌های امسال از ژانر‌های کمدی، بیوگرافی، درام و سینمای دفاع مقدس و کودک و نوجوان فیلم خواهیم دید که همین تنوع ژانری، اتفاق خوبی را در زمان اکران رقم خواهد زد.

فتح گیشه با تمساح خونی

از میان هفت فیلمِ انتخاب شده، «تمساح خونی» قابلیت فتح گیشه و دست پیدا کردن به فروشی بسیار عالی را دارد. این فیلم چند مولفه مهم در جذب مخاطب دارد که تمام آن‌ها باعث پرفروش شدن فیلم خواهند شد.

«تمساح خونی» یک کمدیِ خوش ریتم با ضرباهنگی بالاست که تماشاگرش را تا پایان با خود همراه می‌کند و او را از سینما راضی به خانه می‌فرستد. عمده تماشاگرانِ فعلی سینمایِ ایران، فیلم‌هایی از جنس «تمساح خونی» را می‌پسندند و تجربه نشان داده، کمدی‌های داستانگو فروش خوبی داشته‌اند.

«تمساح خونی» در فیلمنامه و کارگردانی فیلم قابل قبولی است و قطعا در صدر گیشه نوروزی خواهد ایستاد و به احتمال بسیار زیاد تا پایان سال در جدول پرفروش‌ها باقی خواهد ماند.

همچنین حضور جواد عزتی به عنوان کارگردان فیلم، بسیاری را برای دیدن فیلم کنجکاو می‌کند. بخشی از سینمادوستان به سینما می‌روند تا اولین ساخته عزتی در سینما را ببینند و توانایی‌های او در فیلمسازی را ارزیابی کنند.

چند پیش‌بینی‌ هیجان‌انگیز از اکران نوروزی ۱۴۰۳/ «تمساح خونی» می‌ترکاند، «پرویز خان» و «بی بدن» شگفتی می‌آفرینند

ضمن اینکه تیم بازیگران فیلم هم، در چند اثر آخرشان، در کنار هم بازی‌های خوبی داشته‌اند و تماشاگران ذهنیت خوبی از آن‌ها دارند. غیر از جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم، در سریال‌هایی مثل «زخم کاری» و «یاغی» بسیار خوش درخشیده و دیگر می‌توان گفت حضورش یکی از بخش‌های جذاب هر فیلمی خواهد شد.

بی بدن و کنجکاوی مخاطبان

دیگر فیلم پرفروش اکران نوروزی ۱۴۰۳، «بی بدن» خواهد بود. خبر ساخت و اکران این فیلم پیش از شروع جشنواره فیلم فجر با حرف و حدیث‌های زیادی روبه‌رو شد و همین حاشیه‌ها کمک زیادی در آشنایی مخاطب با نام فیلم شد.

همچنین گره خوردن داستان فیلم با ماجرای پرونده جنایی آرمان و غزاله، حساسیت‌ها درباره فیلم را بیشتر می‌کند. تماشاگران سینمای ایران، علاقه زیادی به تماشای فیلم‌های جنایی دارند و «بی بدن» با داستانِ نفس‌گیرش، توانایی کشاندن تعدادی زیادی از تماشاگران به سینما را دارد.

چند پیش‌بینی‌ هیجان‌انگیز از اکران نوروزی ۱۴۰۳/ «تمساح خونی» می‌ترکاند، «پرویز خان» و «بی بدن» شگفتی می‌آفرینند

ترکیب بازیگران فیلم نیز برای علاقه‌مندان به سینما جذابیت زیادی دارد. بازی سروش صحت، پژمان جمشیدی و الناز شاکردوست در کنار همدیگر، امتیاز دیگر «بی بدن» است.

«بی بدن» از کارگردانی و فیلمنامه خوبی بهره برده و مجموع این عوامل موجب دیده شدن فیلم در اکران نوروزی خواهد شد.

فیلم خوش ساخت با سوژه فوتبال

«پرویز خان» فیلم دیگری است که امید زیادی به فروش و درخشیدنش در اکران نوروزی می‌رود. این فیلم روایتی متفاوت از فوتبال و شرایط سیاسی ایران در دهه ۶۰ دارد و از دریچه ورزش، نگاهی به جامعه ایران در آن سال‌ها انداخته است.

«پرویز خان» روایتگر دوران سرمربی‌گری پرویز دهداری در تیم ملی فوتبال است. دوره‌ای که با استعفای جمعی از ملی‌پوشان گره خورد و کارِ مرحوم دهداری را برای دعوت از بازیکنان جدید با مشکل مواجه کرد.

«پرویز خان» یک درامِ ورزشیِ هیجان‌انگیز است که تا الان نمونه‌اش را در سینمای ایران نداشته‌ایم. بازی خوبِ سعید پورصمیمی به عنوان نقش اصلی و تلاش‌های او برای جذب استعداد‌هایی مثل احمدرضا عابدزاده و جواد زرینچه یکی از بخش‌های تماشایی فیلم است.

چند پیش‌بینی‌ هیجان‌انگیز از اکران نوروزی ۱۴۰۳/ «تمساح خونی» می‌ترکاند، «پرویز خان» و «بی بدن» شگفتی می‌آفرینند

این فیلم در زمان اکران با استقبال مردم روبه‌رو خواهد شد و سورپرایز اکران نوروزی ۱۴۰۳ به حساب می‌آید.

با توجه شرایط فعلی سینمای ایران و ذائقه مخاطبان، این سه فیلم در صدر فروش خواهند ایستاد و پس از آن فیلم‌های دیگری مثل «آسمان غرب»، «آپاراتچی» و «نوروز» قرار می‌گیرند.