حسین زمان با انتقاد از وضعیت بزار موسیقی پاپ، از سالها فعالیت نکردن در عرصه موسیقی کشور تا برگزاری کنسرتش پس از 17 سال سخن گفت.

حسین زمان در نشست خبری کنسرت 3 مرداد 98 بیان کرد: خودم را با وضعیت امروز بازار تطبیق نمی‌دهم/ هنوز با موسیقی پاپ دهه 50 فاصله زیادی داریم

حسین زمان با انتقاد از وضعیت بازار موسیقی پاپ، از سالها فعالیت نکردن در عرصه موسیقی کشور تا برگزاری کنسرتش پس از 17 سال سخن گفت.

به گزارش تیتر هنر، حسین زمان،‌ خواننده موسیقی پاپ و بهنام ولی زاده سرمایه گذار و نماینده شرکت تماس و صابر جعفری رهبر ارکستر در نشست خبری که امروز در برج میلاد برگزار شد جزئیات کنسرت سوم مرداد 1398 را توضیح دادند.

زمان که پس از سالها دوباره فرصت حضور در صحنه را پیدا کرده، درباره دلایل غیبتش در این سالها گفت: دلیل اینکه چرا 17 سال فعالیت نداشتم برای خودم واضح نبوده و کسی پاسخ روشنی به من نداده است. مسئولان ارشاد فقط می‌گفتند به ما دستور داده شده و ما هم دستور را اجرا می‌کنیم.

خواننده آلبوم «شب دلتنگی» در ادامه بیان کرد: من جزو کسانی بودم که موسیقی پاپ بعد از انقلاب را در کشور زنده کردم و دلم می‌خواست در عرصه موسیقی کشور حضور داشته باشم. از تمام دولت‌ها پیگیر می‌شدم تا به من مجوز بدهند ولی جواب روشنی می‌گرفتم تا این اواخر به من گفتند می‌توانید فعالیت کنید.

زمان در پاسخ به سوالی درباره دلایل وضعیت نامناسب و مبتذل موسیقی پاپ این روزهای کشور اظهار کرد: من و امثال من باید وظیفه‌مان را انجام دهیم. وقتی سال 1375 به شکل رسمی فعالیت هنری‌ام را در حوزه موسیقی شروع کردم اعتقاد داشتم موسقی پاپ نیاز جامعه است و جوانان به آن علاقه دارند. دهه 70 موسیقی پاپ خیلی فرصت ابراز نداشت و تلاش شد این اتفاق به شکل درستی بیفتد. کسانی که آن زمان آمدند با استقبال خوبی مواجه شدند و بالاترین تیراژ آلبوم موسیقی برای آن زمان است.

این خواننده پاپ در ادامه افزود: موسیقی پاپ در دهه 50 جامانده و هر چه جلوتر آمدیم فضا عوض شد و همه چیز از دستمان خارج شد. ما توانایی نداشتیم از پس همه مشکلات بربیاییم. کسانی که دنبال تجارت بودند چون پول، نفوذ و قدرت داشتند همه چیز را در دست گرفتند و چون دلشان برای موسیقی نمی‌سوخت وضعیت امروز پیش آمد. هرچند فرهنگ جامعه هم پذیرای این آثار موسیقایی است. اگر می‌خواهیم موسیقی خوب را در جامعه عرضه کنیم باید فرهنگسازی کنیم و به موسیقی باکیفیت بها بدهیم.

خواننده قطعه «زندونی» با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پخش آثار بی‌کیفیت گفت: سلیقه مردم باید آگاهی از موسیقی خوب بالا می‌رود. همه باید دست به دست بدهند و باید جلو بیایند. در کنسرت سوم مرداد می‌خواهم موسیقی پاپ با شیوه خوب عرضه شود. اگر مردم خواستند من ادامه می‌دهم و اگر نخواستم مجبور به گوشه نشینی هستم. من خودم را با وضعیت امروز بازار تطبیق نمی‌دهم چون آن را قبول ندارم. خودم را با هنر متعالی تطبیق می‌دهم.

زمان در پاسخ به سوال خبرنگار «تیتر هنر» درباره همکاری با دیگر هنرمندان و راه افتادن یک جریان در موسیقی کشور گفت: همواره به دنبال جریان سازی بودیم و دلمان برای موسیقی پاپ می‌سوخت. من نوجوانی‌ام را با ترانه‌های دهه 50 گذراندم و با آنها اشک ریختم. به لحاظ کلام و موسیقی هنوز با موسیقی دهه 50 فاصله داریم. می‌خواستیم دهه 70 این روند را ادامه دهیم که آشفتگی فضا همه چیز را خراب کرد. از کسانی که موسیقی پاپ کار می‌کنند تقاضا می‌کنم وجاهت خودشان را حفظ کنند و به دنبال فرهنگ‌سازی باشند. تنها راه چاره برای بهبود این وضعیت ساخت قطعات موسیقی خوب است.

خواننده آلبوم «شاپرک» در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا جوانان به کنسرتش خواهند آمد یا نه، بیان کرد: مخاطبان من از همه طیف‌های جامعه هستند. حتما صدایم در این سالها به گوش جوانترها رسیده و در فضای مجازی ارتباط خوبی با آنها دارم. هنرمند به نام زنده است و اینکه در طول این سالها نام من فراموش نشده برایم مغتنم است.

زمان با اشاره به اینکه همان سبک و سیاق گذشته‌اش در موسیقی را ادامه می‌دهد گفت: نوع موسیقی‌‌ من کلام محور است و برخلاف آثار امروز روی ترانه‌ها خیلی حساس هستم و معتقدم اثرم باید پیام داشته باشد. شاید الان بگویند این سبک موسیقی مخاطب نداشته باشد که این حرف بحق نیست. من همان آدم 17 سال پیش هستم و تفکراتم تغییر نکرده است. هنر بیان زیبای واقعیت‌های زندگی است و تلخی و شیرینی‌ها را باید نشان دهد. وظیفه هنرمند روشنگری است و اگر هنرمند شریک غم مردم نباشد هنرمند نیست.

زمان در پایان از قیمت بالای بلیت‌های کنسرت انتقاد کرد و گفت اگر فضایی برای کنسرت خیابانی برایش در نظر گرفته شود حاضر است بدون یک ریال دستمزد چندین شب برای مردم اجرا داشته باشد.

گفتنی است، تازه‌ترین کنسرت حسین زمان روز پنجشنبه سوم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ به تهیه کنندگی موسسه «نوای باران» و سرمایه گذاری موسسه ای به نام «تماس» در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود و بلیت فروشی این اجرا از طریق سامانه ایران کنسرت در حال انجام است.

حسین زمان با انتقاد از وضعیت بزار موسیقی پاپ، از سالها فعالیت نکردن در عرصه موسیقی کشور تا برگزاری کنسرتش پس از 17 سال سخن گفت.