«یوسا» در آستانه ۸۰ سالگی، از یک مجری تلویزیون خواستگاری کرد

ماریو بارگاس یوسا نویسنده مشهور پرویی و برنده جایزه ادبی نوبل، قصد ازدواج با یک چهره تلویزیونی دارد.

به گزارش هفت هنر به نقل از لاتین تایمز، ماریو بارگاس یوسا نویسنده مشهوری که جایزه ادبی نوبل را در کارنامه‌اش دارد، قصد ازدواج با ایزابل پریسلر از چهره‌های سرشناس تلویزیونی را دارد.

یوسا سال پیش از همسرش جدا شد و پریسلر هم دو سال پیش همسرش را از دست داده است.

در حالی که یوسا اعلام کرده به این دوست ۲۰ ساله پیشنهاد ازدواج داده، اما خانم پریسلر اعلام کرده هنوز در این باره تصمیم گیری نکرده است.

در صورت سر گرفتن این ازدواج، یوسا برای سومین بار ازدواج می‌کند. او در آغاز جوانی با دختر عمویش ازدواج کرده بود که چندین سال از خودش بزرگ‌تر بود و بعد با همسر قبلی‌اش ازدواج کرد و پیوندشان سال‌ها ادامه داشت.

پریسلر نیز تاکنون سه بار ازدواج کرده که دو بار اول با جدایی خاتمه یافته بود.

البته این زوج امسال مراسم دیگری هم در پیش دارند که از مهمترین‌شان جشن تولد ۸۰ سالگی نویسنده برنده جایزه ادبی نوبل است. او به تازگی یک کتاب جدید منتشر کرده و با اهدای جایزه اسطوره زنده از وی تجلیل شده است.

یوسا چندی پیش تایید کرد بود که عشق او می‌تواند موضوع جالبی برای رمان بعدی‌اش باشد. او گفت: امسال شادترین سال زندگی من بود.

پریسلر ۶۵ ساله مجری تلویزیون و از چهره‌های مشهور جامعه اسپانیایی فیلیپینی است. وی همسر سابق خولیو خواننده اسپانیایی و مادر انریکه خواننده مشهور است.

یوسا از رمان‌نویسان و مقاله نویسان برجسته معاصر است و جایزه پرنس آستوریاس را در سال ۱۹۸۶، جایزه نوبل را در سال ۲۰۱۰ و جایزه سروانتس را در سال ۱۹۹۴ دریافت کرده است. چندی پیش او یک جایزه دیگر اسپانیا را نیز دریافت کرده که جایزه ستون نویسی در روزنامه نگاری بین‌المللی بود.

یوسا سال ۱۹۹۰ در انتخابات ریاست جمهوری پرو شرکت کرده بود تا از این طریق به پیشرفت کشورش کمک کند، اما نتوانست پیروز انتخابات شود.

جدیدترین رمان این نویسنده مشهور با عنوان «قهرمان محافظه‌کار» سه سال پیش به بازار آمده بود و پیش از آن «رویای سلتی» را منتشر کرده بود.

یوسا