با توجه به اتهام‌هایی که این روزها بیش از پیش گریبان‌گیر وودی آلن شده، «گرتا گرویگ» بازیگر برخی از فیلم‌های این کارگردان اعلام کرده از همکاری با او پشیمان است.

«گرتا گرویگ»: دیگر در هیچ فیلمی با وودی آلن کار نخواهم کرد!

با توجه به اتهام‌هایی که این روزها بیش از پیش گریبان‌گیر وودی آلن شده، «گرتا گرویگ» بازیگر برخی از فیلم‌های این کارگردان اعلام کرده از همکاری با او پشیمان است.

به گزارش تیترهنر، «هالیوود ریپورتر» نوشت: با توجه به فعالیت کمیپن #MeToo، هر روز خبر جدیدی درباره افشای تعرض‌ها و تجاوزهای جنسی در سینمای هالیوود منتشر می‌شود. در این فضا، هیچ تعجبی ندارد که صدای عوامل زن فیلم‌های «وودی آلن» هم بلند شود.

«گرتا گرویگ» بازیگر و کارگردانی است که چند شب پیش جایزه بهترین فیلم بخش موزیکال و کمدی «گلدن گلوب» و نامزدی بهترین فیلمنامه را با «لیدی برد» ـ اولین تجربه خود در زمینه کارگردانی ـ به دست آورد. «گرویگ» به گفته خود با فیلم‌های «آلن» بزرگ شده و در چندین پروژه با او همکاری داشته است.

او اخیرا در مصاحبه‌ای با «نیویورک تایمز» و در حضور «آرون سورکین»  ـ فیمنامه‌نویس و کارگردان صاحب‌نام سینما ـ درباره تجربه‌های کاری‌اش با سازنده «آنی‌هال» و «تقدیم به رم با عشق» صحبت کرد.

در این گفت‌وگو نظر «گرویگ» درباره افرادی چون «کوین اسپیسی»، «رومن پولانسکی» و «وودی آلن» پرسیده شد و این‌که آیا راه بازگشتی برای این چهره‌های سرشناس که به آزار و تجاوز جنسی متهم شده‌اند وجود دارد یا نه. «گرویگ» در پاسخ به این سوال گفت: دوست دارم به طور خاص تنها به سوال‌تان درباره «وودی آلن» جواب بدهم، چون چندین بار  دیگر هم این سوال از من پرسیده شده است… من فقط می‌توانم از طرف خودم صحبت کنم. به این نتیجه رسیده‌ام که اگر آن‌چه را الان می‌دانم آن موقع می‌دانستم، در فیلم‌های او بازی نمی‌کردم.

این بازیگر زن در ادامه توضیح داد که از سال ۲۰۱۲ همکاری‌اش را با «وودی آلن» آغاز کرده اما دیگر در هیچ فیلمی با او کار نخواهد کرد. «گرویگ» سپس به پرونده «دیلن فارو» ـ دخترخوانده «آلن» ـ اشاره کرد که مورد تعرض‌های جنسی پدرخوانده‌اش (آلن) قرار گرفته بود و از او شکایت کرد.

«گرویگ» با اشاره به نامه‌های سرگشاده «فارو» افزود: نوشته‌های «دیلن فارو» باعث شد متوجه شوم که من دردی روی درد یک زن گذاشته‌ام و خودم از این اتفاق دل‌شکسته شدم. من در این فیلم‌ها بزرگ شدم و به عنوان یک هنرمند اطلاعاتی کسب کردم و نمی‌توانم این واقعیت را تغییر دهم اما می‌توانم در آینده تصمیم‌های دیگری بگیرم.

در این گفت‌وگو «آرون سورکین» هم گفت: دلم نمی‌خواهد هیچ کس غیبش بزند. با این‌که شک دارم «کوین اسپیسی» بتواند راهی برای بازگشت خود به سینما پیدا کند، اما به دنبال تغییری معجزه‌گونه می‌گردم.

موج افشاگری‌های جنسی در هالیوود زمانی وجهه «کوین اسپیسی» ـ بازیگر برنده دو جایزه اسکار ـ را در هم کوبید که «آنتونی رپ» بازیگر آمریکایی، فاش کرد «اسپیسی» در سال ۱۹۸۶ و زمانی که او ۱۴ ساله بوده، قصد داشته او را مورد تعرض قرار دهد. این موضوع بازتاب فراوانی در هالیوود داشت و واکنش بازیگر «زیبای آمریکایی» به این قضیه، اوضاع را بدتر هم کرد.

رسوایی اخلاقی «هاروی واینستاین» ـ‌ تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوودی ـ آغازگر جنبش بزرگی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده و تاکنون دامن چهره‌های شاخصی همچون «داستین هافمن»، «کیسی افلک» و هنرمندان و نویسندگان دیگری را گرفته است.

کمپین #MeToo هم که اخیرا در مراسم اعطای جوایز «گلدن گلوب» ۲۰۱۸ به اوج خود رسید، زنان را تشویق می‌کند به سکوت درباره مورد تعرض و تجاوز واقع شدن پایان دهند. این جریان به رسوایی بسیاری از چهره‌های هنری، فرهنگی و سیاسی در آمریکا و کشورهای دیگر منجر شده است.

با توجه به اتهام‌هایی که این روزها بیش از پیش گریبان‌گیر وودی آلن شده، «گرتا گرویگ» بازیگر برخی از فیلم‌های این کارگردان اعلام کرده از همکاری با او پشیمان است.