برایم جالب بود که درباره فیلم بیشتر از او بپرسم، اما وقت کم بود و باید می‌رفت.

کیمیایی: داریم «قاتل اهلی» را پانسمان می‌کنیم!

اختلاف‌نظر مسعود کیمیایی و تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی»، سرنوشت این فیلم را در هاله‌ای از ابهام قرار داده بود. این نکته در گفت‌وگوی اختصاصی «شرق» با خالق «قیصر» شکل علنی‌تری به خود گرفت. پیش از این، کارگردان مشهور سینمای ایران دراین‌باره به خبرنگار «شرق» گفته بود: «خیلی ساده. یک روز رفتیم سر صحنه و طبق روال قرار بود سکانس باقی‌مانده را فیلم‌برداری کنیم که به ما گفتند تهیه‌کننده اثاث را تحویل داده است. آن روز قرار بود یک سکانس خیلی مهم را فیلم‌برداری کنیم؛ تهیه‌کننده خودش با آقای دهقانی، تدوینگر فیلم که بسیار تدوینگر خوبی است و من بسیار دوستش دارم، صحبت کرده و گفته بود فیلم تمام شده است. درصورتی‌که از نظر من فیلم تمام نشده است؛ این فیلم من نیست»!
درحالی‌که از همان ابتدای فیلم‌برداری قرار بود «قاتل اهلی» به سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برسد، به‌همین‌دلیل فیلم‌ساز توانمند لحظات حسی سینمای ایران از آماده‌نشدن فیلمش دل‌آزرده شد. او همچنین دراین‌باره توضیح داد: «خیلی‌ها به من گفتند فیلمت را بساز، تو مثلا قبل از انقلاب می‌گفتی من از شمر پول می‌گیرم برای حسین (ع) فیلم می‌سازم، اما به نظرم معادلات سینما تغییر کرده و حقیقتش این است که حدس نمی‌زدم تهیه‌کننده فیلم چنین کاری انجام دهد. چیزی که مشخص است، این است که از نظر من، «قاتل اهلی» هنوز تمام نشده و پلان‌هایی باقی مانده است که باید فیلم‌برداری شوند. فیلم باید تمام شود، این فیلم الان زخمی است… خون‌آلود است».  حالا خبر رسیده که خوشبختانه بعد از حکمیت «خانه سینما» این ماجرا ختم به خیر شده است. موضوع از این قرار است که هفته گذشته نسخه تدوین‌شده فیلم «قاتل اهلی» با حضور مسعود کیمیایی و بهرام دهقانی برای شورای سه‌نفره حکمیت؛ یعنی آقایان مجید رضابالا، سید ضیاء هاشمی و منوچهر شاهسواری به نمایش درآمد و درنهایت شورا، حکم به فیلم‌برداری چند سکانس باقی‌مانده فیلم داد؛ یعنی باید صحنه‌ها در دو هفته آینده فیلم‌برداری شوند تا فیلم ازسوی هیأت انتخاب بازبینی شود که با عملی‌شدن این کار، احتمال حضور «قاتل اهلی» در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر قوت خواهد گرفت.  این موضوع را با مسعود کیمیایی در میان گذاشتم. از او پرسیدم، آیا ماجرای شکایت شما از تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی» باعث شد این غائله پایان یابد که پاسخ داد: ‌«این اشتباه است. از کسی شکایت نکردم. من اهل شکایت نیستم. من اهل دعوا نیستم. دعوا خوب نیست. درست این است که بگوییم من به خانه سینما رجوع کردم. موضوع هم دوستانه و کدخدامنشی حل شد. دوستان در خانه سینما مسائل را بررسی کردند و در نتیجه منجر به این شد که صحنه‌های باقی‌مانده را فیلم‌برداری کنیم». او در برابر این سؤال که «در خبرها آمده که تهیه‌کننده ناچار به تمکین حکم حکمیت شده، آیا نادرست است»، گفت: «همان‌گونه که گفتم، مسائل دوستانه پیش رفت. آقای لشکری‌قوچانی هم قرار است دوباره وسایل را اجاره کنند تا صحنه‌های دوتا از لوکیشن‌های واقع در تهران و پلان‌های مربوط به پاساژ را فیلم‌برداری کنند. امیدوارم زودتر هم این صحنه‌ها گرفته و فیلم به دبیرخانه جشنواره سپرده شود». کارگردان «قاتل اهلی» درباره بازیگران فیلم نیز گفت: «صحنه‌های آقای پرستویی به پایان رسیده و فقط برخی از صحنه‌های مربوط به بازیگران جوان فیلم همچون پگاه آهنگرانی، ‌پولاد کیمیایی و امیر جدیدی باقی مانده است». در پایان از او می‌پرسم که «حالا قاتل اهلی دیگر زخمی نیست؟» که با خنده جواب داد: «نه دیگر… . داریم او را پانسمان می‌کنیم»!
برایم جالب بود که درباره فیلم بیشتر از او بپرسم، اما وقت کم بود و باید می‌رفت. یاد سؤالمان از او افتادم که پرسیده بودیم: «ظاهرا «قاتل اهلی» سیاسی‌ترین کار شماست، همین‌طور است؟» و پاسخش شنیدنی بود: «من فیلم خودم را ساختم. نه، سیاسی نیست… حتی من شنیدم خیلی‌ها می‌گویند این فیلم تند است و به بسیاری از شخصیت‌های سیاسی پرداخته است؛ درصورتی‌که این‌طور نیست». حالا باید منتظر ماند و فیلم را دید تا درباره آن بهتر قضاوت کنیم.

برایم جالب بود که درباره فیلم بیشتر از او بپرسم، اما وقت کم بود و باید می‌رفت.