فرماندار آبادان، خبر پیدا شدن یک گور دو نفره در منطقه مارد از توابع آبادان را تایید کرد.

کشف گور دسته جمعی در آبادان+عکس اجساد

فرماندار آبادان، خبر پیدا شدن یک گور دو نفره در منطقه مارد از توابع آبادان را تایید کرد.

عزیزاله شهبازی ضمن تائید این خبر گفت: پس از دریافت خبر فوق مسئولان مربوطه با حضور در محل نسبت به انجام بررسیهای لازم اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه احتمال می رود که اجساد یافت شده مربوطه به دوران جنگ تحمیلی باشد، افزود: قرار شد تا از طریق سپاه مراتب بررسی و تحقیقات بیشتر در خصوص زمان وقوع اجساد که احتمال می رود مربوطه به زمان جنگ تحمیلی است، انجام شود.

فرماندار آبادان هرگونه اظهار نظر بیشتر در این زمینه را منوط به انجام بررسیها، تحقیقات و آزمایشات مربوطه و اعلام نتیجه نهایی از سوی سپاه دانست.

اعزام ماموران انتظامی به محل

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان نیز در این رابطه گفت: پس از اعلام خبر یافت شدن این گور، ماموران انتظامی سریعا به محل اعزام شدند.

سرهنگ سید محسن تقی زاده افزود: در این گور دو جمجمه و تعدادی استخوان یافت شد.

وی اظهار کرد: در مورد جنسیت و سایر موارد مربوطه تا انجام بررسیهای دقیق تر و کاملتر هیچ اظهار نظری نمی توان ارائه کرد.

منطقه مارد در هشت کیلومتری جاده آبادان اهواز واقع است.

گفته ها حاکی از آن است که ماموران اداره برق ناحیه جنوب آبادان زمانی که مشغول کندن زمین به وسیله بیل مکانیکی دربیابانهای اطراف آبادان بودند به چنداستخوان برخوردکرده وپس از متوقف کردن کار بلافاصله با مرکزپلیس۱۱۰تماس گرفتند.

بنا بر این گزارش؛ پلیس پیشگیری، رئیس کلانتری ۱۱ و پلیس تخصصی آگاهی بلافاصله برای پیگیری به محل عزیمت کرده و مشاهده کردند خانواده ای به همراه یک پتو و ظروف چینی وملامینی مدفون شده اند. پس از خارج کردن اجساد از این گور دسته جمعی ماموران به سرنخ های جدیدی دست یافتند. با توجه به اینکه لباسهای زیادی در این منطقه اززیرخاک بیرون کشیده شد این احتمال که اجسادبیشتری در این نقطه دفن شده باشد قوت گرفت. تاکنون استخوان سه جسد که ازلباس هایشان مشخص است به یک زن، یک مردو یک دختربچه تعلق دارد، پیداشده است.

این منطقه در زمان جنگ ایران وعراق زمانی که شهرستان آبادان درمحاصره رژیم بعث عراق بوده دراختیارنیروهای عراقی قرار داشته است  وبه نظرمی رسد زمانی که مردم قصد خروج ازشهرراداشته اند، توسط نیروهای رژیم بعث  کشته شده ودرهمان جا با لباس به خاک سپرده شده اند.

با توجه به اینکه احتمال داده می شود تعداد بیشتری از اجساد دراین منطقه به خاک سپرده شده باشد ضمن هماهنگی با تفحص شهدا سردار باقری دستور داد، عصرامروز گروهی برای پیگیری این موضوع به شهرستان آبادان اعزام شود.

فرماندار آبادان، خبر پیدا شدن یک گور دو نفره در منطقه مارد از توابع آبادان را تایید کرد.