مقام‌های روسیه "سوزانده شدن بیش از 50 جلد کتاب در ماه ژانویه در کتابخانه‌های دو دانشگاه این کشور" را رد کردند.

کتاب سوزی در قرن 21!

مقام‌های روسیه “سوزانده شدن بیش از 50 جلد کتاب در ماه ژانویه در کتابخانه‌های دو دانشگاه این کشور” را رد کردند.

به گزارش هفت هنر  ماه ژانویه 2016 خبری منتشر شد مبنی بر این‌که بیش از 53 جلد کتاب از کتابخانه‌های دو دانشگاه در شمال غرب «کومی» سوزانده شده و بیش از 500 کتاب از این مکان بیرون آورده شده‌اند. حالا پس از انتشار شکایت‌نامه اتحادیه نویسندگان روس (RWU)، وزارت فرهنگ این کشور چنین اتفاقی را انکار کرده است.

 گفته می‌شود علت سوزانده و معدوم شدن این کتاب‌ها این بوده که آن‌ها حاوی مطالبی “در تضاد با ایدئولوژی‌های روسیه” بوده‌اند.

بر اساس انین خبر، بیش‌تر این آثار کتاب‌ها درسی بوده که با پول اهدایی از سوی موسسه «سوروس فاند» به چاپ رسیده بودند. این موسسه از سوی «جورج سوروس» میلیاردر معروف و منتقد سرسخت سیاست‌های «پوتین» حمایت می‌شود. بنیاد دیگری که از آن «سوروس» بود هم در نوامبر 2015 تعطیل شد.

یکی از مقام‌های دولتی روسیه اعلام کرده که جریان کتاب‌سوزی “به کل غیرقابل قبول” است و رسانه‌ها این مساله را بد تفسیر کرده‌اند. مسئولان روسیه معتقدند که در اصل این کتاب‌ها از چرخه چاپ خارج شده و باید از کتابخانه‌ها بیرون آورده و در انبار نگهداری می‌شدند.

اتحادیه نویسندگان روس درخواستی را خطاب به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور کشورشان، نوشتند و از او خواستند از کتاب‌سوزی بیشتر جلوگیری و در این زمینه شفاف‌سازی شود.

مقام‌های روسیه "سوزانده شدن بیش از 50 جلد کتاب در ماه ژانویه در کتابخانه‌های دو دانشگاه این کشور" را رد کردند.