کارگردان «جشن دلتنگی» از ارتباط نام فیلمش با آهنگ یک خواننده گفت

پوریا آذربایجانی از نقش شبکه‌های اجتماعی در شکل گرفتن فیلمنامه «جشن دلتنگی» صحبت و ارتباط نام فیلم با آهنگ یکی از خواننده‌های خارج نشین را رد کرد.

به گزارش تیترهنر، نشست خبری فیلم جشن دلتنگی ساخته پوریا آذربایجانی با حضور کارگردان، ساغر قناعت و ندا عقیقی بازیگران، علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری، علی قائم مقامی تهیه کننده، آرش برومند صدابردار، خشایار موحدیان تدوینگر و مونا سرتوه فیلمنامه نویس عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن در پردیس ملت برگزار شد.

آذربایجانی درباره چگونگی شکل گیری این فیلم گفت: اصولا جشن دلتنگی به این دلیل نوشته شد که من احساس می کنم شکل استفاده از شبکه های اجتماعی یک ضرر دارد و آن این است که آدم به مرور تنها می شود. اطراف را که نگاه می‌کردیم می دیدیم که همه درگیر این مسایل هستند و این موضوع زمینه ساز نوشتن این فیلمنامه و سپس فیلم آن شد.

این کارگردان درباره اسم فیلم و ارتباطش با آهنگ یکی از خواننده‌های خارج از کشور گفت: علت انتخاب نام فیلم به این قطعه ارتباطی نداشت و برداشتی که من از فضای مجازی در جامعه‌مان داشتم دلیل این نام گذاری بود.

این کارگردان درباره همکاری اش با زرین دست گفت: این فیلم برای من یک اتفاق ویژه داشت و آن هم همکاری با آقای زرین دست بود. من در پیش تولید می ترسیدم که با آقای زرین دست همکاری کنم زیرا که شنیده بودم با حضور ایشان نمی‌شود که فیلم خودم را بسازم اما در فرایند تولید فهمیدم باورم اشتباه بوده است و این فیلم کلاس درسی برای من در حضور آقای زرین دست بود.

آذربایجانی درباره خروج برخی تماشاگران از سالن در هنگام نمایش فیلم گفت: به نظرم فیلم ریتم خوبی دارد و مناسب است به هرحال هرکس شیوه خاص خود را برای فیلمسازی دارد. اینکه برخی از مخاطبان از فیلم راضی باشند و برخی نه مسئله طبیعی است. من مانند هومن سیدی فیلم نمی‌سازم و سبک او قابل احترام است و مخاطب خاص خود را دارد. سبک فیلمسازی من هم به همین شکل است.

علی قائم مقامی تهیه‌کننده «جشن دلتنگی» درباره جابه جایی برخی از دیالوگ‌های فیلم گفت: به آن شکل جابه‌جایی نداشتیم. ما این فیلم را با تعدادی از نمایندگان مجلس دیدیم که پیشنهادی برای این تغییر دادند و من و آقای آذربایجانی هم پس از مشورت دیدیم توصیه به جایی است. نمایندگان هر دو طیف سیاسی کشور هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب از فیلم رضایت داشتند.

آذربایجانی درباره این فیلم در سینمای مستقل ساخته شده است گفت: من تا به امروز فیلمی حزبی در سینمای مستقل نساخته‌ام.

قائم مقامی هم با انتقاد از وعده های سازمان های فیلمسازی گفت: من هم مایل بودم که سازمان اوج، فارابی یا حوزه هنری در ساخت فیلم مشارکت کنند اما نکردند. ابتدا همه وعده دادند اما همه آن ها سر کاری بود و هیچکدام عملی نشد. من لنز میخواستم برای فیلمبرداری که فارابی به من ندادند و لنز در انبار در حال خاک خوردن بود و من لنزها را از بیرون ۷۰۰ هزار تومان اجاره کردم. من در حال حاضر قصد بیان صحبت های دیگر را ندارم تا حاشیه درست شود و حرف هایم را گذاشتم پس از اکران عمومی بزنم که چه برخوردی با ما شد.