جشنواره فیلم فجر مثل هر سال در بهمن ماه از راه رسیده و به مدت 10 روز تا حدودی فضای عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

چند پیشنهاد برای جشنواره فیلم فجر 97

جشنواره فیلم فجر مثل هر سال در بهمن ماه از راه رسیده و به مدت 10 روز تا حدودی فضای عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش تیتر هنر، بهمن ماه تب سینما و فیلم دیدن برای سینمارو ها گل می‌کند و صف‌هایی نه چندان طویل مقابل سینماها برای دیدن فیلم‌های جشنواره تشکیل می‌شود. هرچند جشنواره فیلم فجر شور و حرارت سالهای گذشته را ندارد ولی این جشنواره را باید مهمترین اتفاقی سینمایی کشور داشت.

در ادامه نگاهی به فیلم‌هایی که ارزش صف ایستادن و دیده شدن در زمان جشنواره را دارند می‌اندازیم.

متری شش و نیم

امسال همه نگاهها به سعید روستایی است. او که با اولین فیلمش به نام «ابد و یک روز» جایش را در سینما باز کرده امسال هم با یک فیلم اجتماعی با موضوع اعتیاد آمده است. مثل فیلم قبلی نوید محمدزاده و پیمان معادی بازیگران فیلم هستند و آنطور که شنیده‌ایم فیلم حال و هوایی شبیه به «ابد و یک روز» دارد. برخی «متری شش و نیم» را یک قدم رو به جلو می دانند و برخی دیگر معتقدند روستایی با این فیلم درجا زده است. هر چه که باشد در میان فیلم «متری شش و نیم» ارزش سینما رفتن و دیده شدن را دارد.

طلا

پرویز شهبازی از بهترین فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان سینمای ایران است. هر فیلمی که ساخته توجهات را به خود جلب کرده و با استقبال مخاطبان مواجه شده. البته آخرین فیلمش به نام «مالاریا» در بین منتقدان و مخاطبان با استقبال روبه‌رو نشد ولی کارنامه فیلمسازی شهبازی نشان از تجربه و هوش او در فیلمسازی دارد. «دربند» و «نفس عمیق» فیلم‌های مطرح شهبازی هستند که به چالش‌های زندگی جوانان می‌پردازد. «طلا» در پرونده کاری شهبازی یک قدم رو به جلو است و باید فیلم او را دید. در این فیلم نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان بازی می‌کنند.

سرخ پوست

نیما جاویدی تنها یک فیلم به نام «ملبورن»‌ ساخته که فیلم متوسطی است. چند سالی از او خبری نبود تا اینکه خبر ساخت «سرخ پوست» رسید. آنطور که شنیده‌ایم جاویدی در فیلم جدیدش به دنبال نگاه و تجربه‌ای نو رفته و فیلمی متفاوت از اثر قبلی‌اش ساخته است. نوید محمدزاده و پرینا ایزدیار بازیگران اصلی فیلم هستند و «سرخ پوست»‌ می تواند یکی از سورپرایزهای سینمای ایران در جشنواره و سالهای آینده باشد.

شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار تا به حال سوژه‌های مختلفی را دنبال کرده و نشان داده روی یک خط ثابت حرکت نمی‌کند. او این بار در فیلم تازه‌اش شخصیت عبدالمالک ریگی را دستمایه فیلمش قرار داده و اثری درخشان را ساخته است. «شبی که ماه کامل شد»‌ یکی از امیدهای جشنواره است. آبیار برای ساختن فیلم به چند کشور سفر کرده و فیلم به لحاظ کارگردانی اثری درخشان است. در آینده بیشتر از این فیلم خواهیم شنید.

جشنواره فیلم فجر مثل هر سال در بهمن ماه از راه رسیده و به مدت 10 روز تا حدودی فضای عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.