رکن‌الدین خسروی، هنرمند تئاتر پس از بیست سال دوری از ایران، نیمه شب شش بهمن ۱۳۹۵ دوباره به وطن بازگشت.

پیکر رکن الدین خسروی وارد کشور شد

رکن‌الدین خسروی، هنرمند تئاتر پس از بیست سال دوری از ایران، نیمه شب شش بهمن ۱۳۹۵ دوباره به وطن بازگشت.

به گزارش هفت هنر، پیکر رکن‌الدین خسروی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر نیمه شب ششم بهمن، در میان استقبال هنرمندانی که از شاگردان و دوستان او بودند، وارد تهران شد.

آتیلا پسیانی، اصغر همت، رویا تیموریان، ایرج راد، جمال میرصادقی و همسرش میمنت میرصادقی، عطاالله کوپال، تاجبخش فنائیان، سهراب سلیمی، حمید مظفری، مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، الهام پاوه‌نژاد، کیوان نخعی، شکرخدا گودرزی، نادر برهانی‌مرند، هرمز سیرتی، عباس جهانگیریان، مریم کاظمی، بهروز بقایی، جمشید جهانزاده، کاظم بلوچی، خسرو احمدی، فرزانه نشاط‌خواه، مسعود دلخواه، فروغ قجابیگلو، مجتبى یاسینی و منصور میرشفیعی چهره‌هایی بودند که ساعت ۱.۳۰ نیمه شب در فوردگاه امام خمینی(ره) حاضر شدند تا از ورود پیکر رکن‌الدین خسروی استقبال کنند.

ساعت ۲۳ پنجم بهمن اتوبوسی از مقابل تالار وحدت به انتظار دوستداران و شاگردان رکن‌الدین خسروی بود که برای استقبال دسته‌جمعی از این هنرمند به فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت کنند؛ ساعت ۱.۳۰ نیمه شب ششم بهمن پرواز لندن به تهران، با حضور دوستداران او به زمین نشست.

سیمین داوودی، همسر رکن‌الدین خسروی پیکر همسرش را در این سفر از لندن تا تهران، همراهی می‌کرد.

رکن‌الدین خسروی، که چندی بود از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، حدود ده روز پیش، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. خسروی متولد سال  ۱۳۰۸ و دانش آموحته هنر نمایش بود. او از بنیانگذاران اداره هنرهای دراماتیک در ایران بود و در شکل‌گیری تئاتر دانشگاهی نقش زیادی داشت.

خسروی در مدت فعالیت هنری خود بیش از ۲۰ نمایش در داخل و خارج از کشور روی صحنه برد و در سال ۸۹ مراسم بزرگداشتی برای او توسط خانه تئاتر برگزار شد. این هنرمند به مدت بیست سال ساکن لندن بود و در این کشور فعالیت هنری خود را دور از وطن ادامه می‌داد.

هنرمندانی که بامداد ششم بهمن در فرودگاه امام خمینی(ره) رفته بودند، از پیکر رکن‌الدین خسروی استقبال کردند که پس از بیست سال دوری، به وطن بازگشته بود؛ هنرمندی که قرار است روز جمعه به آرامگاه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تهران منتقل شود.

رکن‌الدین خسروی، هنرمند تئاتر پس از بیست سال دوری از ایران، نیمه شب شش بهمن ۱۳۹۵ دوباره به وطن بازگشت.