پوکمون گو چطور اینترنت را فتح کرد؟

در حالی که رسانه‌ها خبر از انفجار و استعفای سیاستمداران، کشمکش رهبران و آشفتگی‌ بازار می‌‌دادند، یک بازی موبایلی که باید با آن به شکار هیولاها رفت، در اینترنت غوغا به پا کرده است.

به گفته شرکت “سیمیلاروب”، که کارش تحلیل آماری اپلیکیشن‌ها است، با این که توییتر کماکان محبوبترین سایت برای بحث و گفت‌وگوی سیاسی است، اما حالا شمار کاربرانی که در آمریکا روی سیستم عامل اندروید پوکمون گو بازی می‌‌کنند از تعداد کاربران اپلیکیشن توییتر پیشی‌ گرفته است.

به گفته این شرکت کاربران این اپلیکیشن‌ به طور میانگین ۴۳ دقیقه در روز پوکمون بازی می‌‌کنند که بیشتر از میزان استفاده از اپلیکیشن‌های واتس‌اپ ، اینستاگرم و اسنپ‌چت است.

از آن‌جایی که باید در این بازی برای شکار پوکمون راه بروید، میانگین انرژی مصرفی برای مردانی که به مدت یک هفته مشغول این بازی باشند ۱۷۹۵ کالری خواهد بود – این میزان برای زنان ۱۵۰۳ کالری است. بگذارید این ارقام را با واحدی خوشمزه‌تر جایگزین کنیم: هفت پیراشکی شکلاتی کوچک برای مردان و شش تا هم برای زنان.

در هفته اول بعد از انتشار این بازی حدود ۱۵.۳ میلیون پست در باره این بازی در تویتر منتشر شد که بیشتر از ۱۱.۷ میلیون توییتی بود که در باره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در هفته‌ برگزاری همه پرسی ارسال شد، و دو برابر ۷.۵ میلیون توییتی بود که در باره جام فوتبال ‌ملت‌های اروپای ۲۰۱۶ در هفته اول بازی‌ها منتشر شد.

میزان جست‌وجوهای اینترتی مرتبط با این بازی هم شدیدا افزایش پیدا کرده – تعداد دفعاتی که عبارت “Pokemon Go” در اینترنت جست‌وجو شده تقریبا برابر تعداد دفعاتی است که واژه “Brexit” در روز همه‌پرسی بریتانیا جست‌وجو شد.

حتی از تعداد جست‌وجو‌هایی که برای پورنوگرافی، یکی از جذابیت‌های پایان‌ناپذیر اینترنت، انجام شده هم پیشی‌ گرفته است.

حالا برای افرادی که بازی می‌کنند، توصیه‌ای داریم.

با این که روش اصلی شکار پوکمون‌ها پیدا کردن آنها است، برای گرفتن پوکمن‌های نایاب‌تر می‌توانید تخم پوکمون جمع کنید و صبر کنید تا از تخم بیرون بیایند.

شما می‌‌توانید در پوکستاپ‌ها – مکان‌های شناخته‌شده‌ای که در بازی ظاهر می‌شوند – تخم پوکمن جمع کنید. اما برای باز شدن این تخم‌ها باید فاصله مشخصی را راه بروید.

نایاب‌ترین پوکمون‌ها پس از ۱۰ کیلومتر راه رفتن از تخم بیرون می‌آیند. انواع متداول‌تر پوکمون برای بیرون آمدن از تخم به ۵ و ۲ کیلومتر پیاده‌روی نیاز دارند.

بازی پوکمون در بریتانیا به بازار آمده و انتظار می‌‌رود به زودی در کشورهای بیشتری وارد بازار شود. می‌‌توان حدس زد که محبوبیت آن‌ همچنان افزایش پیدا کند.