پسر عباس کیارستمی از علت دقیق پدرش گفت: خطای پزشکی!

“احمد کیارستمی” که اکنون برای پیگیری روند انتقال پیکر پدرش در پاریس به سر می‌برد، گفت که مرگ پدرش بر اثر “آمبولی” (لخته شدن خون) و سکته وسیع مغزی بوده است.
او اضافه کرد که خانواده کیارستمی از این پس «از راه درست» به اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه پرونده پزشکی عباس کیارستمی خواهند پرداخت و «برخورد احساسی» در این زمینه به کسی کمک نخواهد کرد.

احمد کیارستمی که با رادیو فرانسه گفتگو می کرد، بار دیگر با رد شایعه سرطان پدرش، گفت که امیدوار است پرونده عباس کیارستمی به عنوان «یک مشکل همگانی» به صورت «درست‌تر و ریشه‌ای‌تر» پیگیری شود و این پیگیری «تأثیر مثبتی برای برداشتن این مشکل در جامعه پزشکی ایران» داشته باشد.

فرزند کیارستمی همچنین گفت که در چند روز آینده تمرکز اصلی خانواده او، انتقال پیکر عباس کیارستمی از فرانسه به ایران است.

حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد، در گردهمایی سینماگران به مناسبت درگذشت این کارگردان در موزه‌ سینما در تهران گفت: «اگر قصوری در پرونده‌ی پزشکی عباس کیارستمی رخ داده باشد، وزارت بهداشت خود به این موضوع رسیدگی می‌کند و نیازی نیست ما در ارشاد پرونده را پیگیری کنیم».

خانواده کیارستمی پیشتر اعلام کرد که این کارگردان در نیمه دوم اسفند گذشته برای «جراحی انتخابی پولیپ روده» به اتاق عمل رفت. این درحالی است که رضا پایدار معاون وزیر بهداشت، علت اولین جراحی عباس کیارستمی را «مشکل روده‌ای و برای پیشگیری از پیشروی سرطان» عنوان کرده است.
همچنین احمد کیارستمی، پیش از این در واکنش به یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «وضعیت درمان پدرم بسیار نامناسب بود و صدمه‌هایی غیرقابل برگشت ایجاد شد که عمدتاً به دلیل اشتباه پزشکان معالج بود».