تلویزیون بنا به رسمی غلط حساسیت زیادی روی برخی نام‌ها دارد و در صورت برده شدن اسامی برخی نفرات،‌ آن را سانسور می‌کند.

هتریک تلویزیون در نام بردن از بهرام بیضایی!

تلویزیون بنا به رسمی غلط حساسیت زیادی روی برخی نام‌ها دارد و در صورت برده شدن اسامی برخی نفرات،‌ آن را سانسور می‌کند. شاید مدیران صداوسیما خیال می‌کنند با حذف نام بزرگان هنر و فرهنگ کشور تاثیرگذاری آنها در جامعه از بین خواهد رفت در حالی‌که نتیجه عکس می‌دهد و مردم را به دانستن درباره‌شان مشتاق‌تر می‌کند.

به گزارش تیتر هنر، چندی پیش نام بهرام بیضایی که از بزرگترین هنرمندان کشورمان در شبکه نسیم سانسور شد و بینندگان فهمیدند حساسیت‌های کاذب روی نام هنرمندانی چون بیضایی و دولت‌آبادی در تلویزیون وجود دارد. مدیران تلویزیون با حذف نام‌های بزرگ، مدام سلبریتی‌ها با حرف‌های سطحی را از این شبکه به آن شبکه دست به دست می‌کنند تا حرف‌های بی‌ارزش تحویل مردم دهند. بهرحال این هم سیاستی است که می‌خواهد مردم را در سطح نگه دارد.

با وجود تمام تمهیدات باز مدیران جام جم نمی‌توانند به طور کامل جلوی این مسیر بایستند. جمعه شب رفیق نصرتی از منتقدان تئاتر در برنامه «میزانسن» از بیضایی به نیکی یاد کرد و تولد او را تبریک گفت. یکشنبه شب همین اتفاق در برنامه «شب گشت» شبکه دو افتاد. مجید مظفری مهمان برنامه بود و خاطرات دلایل قهر خود از سینما را بازگو کرد.

این بازیگر در خلال این خاطره از بیضایی یاد کرد که یک شب سراغش رفته و فیلمنامه «مسافران» را به او داده و … . مظفری تا نام بیضایی را آورد تولد او را هم تبریک گفت. در برنامه امروز «حالا خورشید» نیز ستاره اسکندری با نام بردن از بیضایی و سمندریان آنها را بزرگان هنر تئاتر کشور نامید که امروز جایشان در فضای هنری کشور به شدت احساس می‌شود.

تکرار نام بیضایی توسط مهمانان مختلف برنامه‌های تلویزیونی نشان از میزان محبوبیت و هنرمندی این پیشکسوت عالم هنر دارد و نشان می‌دهد نمی‌توان نام و یاد استاد بیضایی را به راحتی از حافظه تاریخی مردم پاک کرد چرا که هنرشان با پوست و گوشت جامعه عجین شده و پاک شدنی نیست.

تلویزیون بنا به رسمی غلط حساسیت زیادی روی برخی نام‌ها دارد و در صورت برده شدن اسامی برخی نفرات،‌ آن را سانسور می‌کند.