محسن چاوشی برای سری جدید شهرزاد از اشعار سعدی و مولانا استفاده می‌کند؟

سری جدید شهرزاد در حال ساخت است و تا چند وقت دیگر وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

به گزارش هفت هنر، از نخستین اخباری که به صورت قطعی در مورد این سریال به طور قطعی به گوش رسید، همکاری دوباره محسن چاوشی در سری جدید بود. سازندگان شهرزاد از همکاری با این خواننده پاپ راضی بودند و تصمیم گرفتند دوباره با چاوشی همکاری کنند.

قطعاتی که چاوشی در فصل اول سریال ساخت، آهنگ‌های موفقی از آب درآمدند و مخاطبان استقبال خوبی از آنها کردند. در فاصله‌ای تمام شدن فصل اول و ساخت فصل دوم چاوشی آلبوم «امیر بی گزند» را روانه بازار کرد که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. این آلبوم که ترانه بیشتر قطعاتش از اشعار مولانا استفاده شده بود مخالفان و موافقان زیادی داشت. دامنه این نظرات به اینستاگرام چاوشی هم کشید و برخی هواداران خواهان خواندن ترانه‌های امروزی توسط خواننده محبوب‌شان شدند که با واکنش منفی این خواننده خرمشهری مواجه شدند.

حالا که چاوشی برای خواندن تیتراژ و آهنگ‌های میانی سریال انتخاب شده این سوال پیش می‌آید که او برای این سریال از چه ترانه‌هایی استفاده خواهد کرد. برای یافتن پاسخ این سوال باید به آخرین گفت‌وگو چاوشی مراجعه کرد تا نظرش را در این باره فهمید. چاوشی در این گفت‌وگو درباره تفاوت سبک کاری‌اش در قطعات مختلف گفت:«آثاری که برای سریال «شهرزاد» تولید شد، براساس اصول، قواعد و منطقی که بر سریال حاکم بود، ساخته و در قالب سریال یا به‌عنوان کلیپ آن منتشر شد و در واقع به شکلی سفارشی بود که البته من شکل و شیوه این سفارش را که از قالب فیلم بیرون می‌آمد، دوست داشتم و این را قبلا هم گفته‌ام؛ اما درباره ریسکی که می‌گویید؛ فکر می‌کنم برای هرکس می‌تواند این ریسک وجود داشته باشد؛ اما آمار بالا و رکوردهایی که ترانه‌های شهرزاد زدند، هیچ‌وقت برای من نگران‌کننده نبود؛ چون با این اتفاقات آشنا هستم و بدون اینکه درگیر و به گفته شما نگران شوم، سعی می‌کنم که روی کارهای بعدی‌ام تمرکز کنم. «شهرزاد» راوی شهرزاد بود و «امیر بی‌گزند» راوی محسن چاوشی.»

همین پاسخ روشن چاوشی مشخص می‌کند که او برای موسیقی شهرزاد از ترانه‌های امروزی استفاده می‌کند و از سبک آلبوم «امیر بی‌گزند» فاصله می‌گیرد.