نشست خبری فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله بدون حضور کارگردان برگزار شد و لیلا حاتمی در مورد حواشی برخوردش با اهالی رسانه توضیح داد.

لیلا حاتمی در نشست خبری فیلم «رگ خواب»: با بازی در این فیلم به آرزویم رسیدم

نشست خبری فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله بدون حضور کارگردان برگزار شد و لیلا حاتمی در مورد حواشی برخوردش با اهالی رسانه توضیح داد.

به گزارش هفت هنر، نشست خبری فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله با حضور لیلا حاتمی، کوروش تهامی، لیلا موسوی بازیگران، سهراب پورناظری آهنگساز، معصومه بیات فیلمنامه‌نویس، سهند ترابی چهره پرداز، محمدرضا میرزا محمدی طراح صحنه، فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری و در غیاب حمید نعمت‌الله کارگردان شامگاه یکشنبه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

نعمت‌الله با توجه به اینکه سر صحنه فیلمبرداری در زابل بود، طی تماس تلفنی از حضور نداشتن در جلسه عذرخواهی کرد و در مورد فیلم چنین توضیح داد: «خیلی دوست داشتم در کنار شما بودم، اما عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در نشست فیلم در جشنواره حضور داشته باشم. ما همیشه دنبال سوژه برای فیلمسازی هستیم. اول به دنبال ساخت فیلم «شعله‌ور» بودم، اما نشد و با سرعت شروع به ساخت فیلم «رگ خواب» کردیم. انتخاب بازیگران ما از اول همین انتخاب‌ها بود.»

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش گفت: «صحبت با تلفن کمی کلافه‌کننده است و خوشحال می‌شوم شنونده جلسه باشم.»

سپس حاتمی در ادامه نشست گفت: «امسال جشنواره مصادف با فاجعه پلاسکو شد، شروع خیلی غم‌انگیزی بود و بعد از آن فوت حسن جوهرچی و حسن علیزاده واقعا ناراحت کننده بود.»

او ادامه داد: «واقعیت این است که دیدن این فیلم برای من هم غافلگیرکننده است و تحت‌تأثیر آن هستم. با بازی در «رگ خواب» به آرزویم رسیدم و خوشحالم که یک بار دیگر در مقابل دوربین نعمت‌الله رفتم و همکاری خوبی با او داشتم.»

در بخش دیگر نشست تهامی هم با بیان اینکه تجربه همکاری با حمید نعمت‌الله آرزوی همه بازیگران ایرانی است، گفت: «اتفاق واقعی در سر صحنه می‌افتد، در پوست خودم نمی‌گنجیدم که دراین پروژه حضور دارم و آن اتفاق واقعی افتاد. همکاری با لیلا حاتمی فوق‌العاده بود و زبانم از بیان آن قاصر است.»

در ادامه ‌پورناظری آهنگساز فیلم «رگ خواب» گفت: «از همه دوستان تشکر می‌کنم که سنگ تمام گذاشتند. می‌خواهم به لیلا حاتمی به خاطر جنس بازی او تبریک بگویم و این که هنر را به درستی از پدر به ارث برده است.»

ترابی چهره‌پرداز بیان کرد: «خیلی خوشحالم که این فیلم را کار کردیم و در رکاب نعمت‌الله بودیم.»

بیات نویسنده فیلمنامه نیز گفت: «من کارم روزنامه نگاری است. اگر در ایران به شما احترام نمی‌گذارند و شما را نمی‌بینند، من از شما تشکر می‌کنم. رکن چهارم دموکراسی رسانه است. خوشحالم که فیلم مخاطبان را تحت‌تأثیر قرار داد.»

محمدی هم در سخنانی گفت: «آقای نعمت‌الله به من گفت خیلی سرت شلوغ است، دو ساعت با کسی قرار داد نبند و برای فیلمبرداری این فیلم بیا و بعد گفت اگر بهترین فیلمبرداری عمرت را انجام ندهی دلگیر می‌شوم.»

حاتمی در پاسخ به اینکه یک بار در جایی گفته هر فیلمی نعمت‌الله بسازد بازی خواهم کرد، بیان کرد: «من در فیلم «بی پولی» در واقع خودم را در فیلم انداختم چون نقش را دوست داشتم و گفتم هر وقت پیشنهاد بدهد، خوشحال می‌شوم.»

او همچنین درباره رفتار هنرمندان با اهالی رسانه گفت: «اعتراض قشری که در مورد آنها فیلم ساخته می‌شود و اعتراض می‌کنند، خود کم‌بینی است. من در آن جلسه مصاحبه روی سخنم با آن هشت نفر بوده نه کسان دیگر. من برای طرف روبه رو احترام قائلم و وقتی عصبانی هستم عصبانیتم را نشان می‌دهم چون معتقدم او آدم است و من باید نظر و احساسم را نسبت به او بروز دهم.»

حاتمی ادامه داد: «وقتی آن افراد در جایی حضور دارند که نباید باشند، در واقع مزاحم می‌شوند. خودشان می‌دانند که جایشان آنجا نیست. من در چنین موقعیت‌هایی کلا فراموش می‌کنم که چه کسی هستم و آن شخص را ادب می‌کنم و این کار را تا همیشه خواهم کرد تا وقتی که حالش را داشته باشم.»

این بازیگر در بخشی از این نشست گفت: «جدال با آدم‌ها برایم جالب است و در این کار تخصص دارم به همین دلیل ارتباط با نقش برایم راحت بود.»

بیات نیز درخصوص ضدمرد بودن این فیلم اظهار کرد: «این فیلم اصلا ضد مرد نیست. کامران حصیبی به عنوان یک مرد، این کارها را انجام داده است. ما گاهی به برخی مردها بیش از حد لازم بها می‌دهیم و بعد خودمان مجبوریم با آنها بجنگیم زمان آن رسیده است که بدانیم چه چیزی بد و چه چیزی خوب است.»

او همچنین درباره مردستیزی و دیدگاه فمنیستی در فیلم گفت: «فمنیست در غرب هم شکست‌هایی داشته و من دوست ندارم این اسم را برای فیلم و داستان بگذارم.»

نشست خبری فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله بدون حضور کارگردان برگزار شد و لیلا حاتمی در مورد حواشی برخوردش با اهالی رسانه توضیح داد.