عده اي از كارگردان‌ها در سينماي بي‌حال و بدون سوژه اين روزهايمان، با خواندن اخبار حوادث به دنبال ايده مي‌گردند. پس از قتل ستايش و موجي كه اين حادثه شوم به همراه داشت، برخي كارگردان‌هاي فرصت طلب ساختن فيلمي با سوژه ستايش را در سر مي‌پروراندند.

فعلا خطر نوشتن فیلنامه از ماجرای قتل ستایش بخیر گذشت

عده ای از کارگردان‌ها در سینمای بی‌حال و بدون سوژه این روزهایمان، با خواندن اخبار حوادث به دنبال ایده می‌گردند. پس از قتل ستایش و موجی که این حادثه شوم به همراه داشت، برخی کارگردان‌های فرصت طلب ساختن فیلمی با سوژه ستایش را در سر می‌پروراندند.

به گزارش هفت هنر، تمام تلخی‌های این خبر عاملی شد تا علیرضا تابش مدیر عامل فارابی آب پاکی را روی دستان کسانی که می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، بریزد. تابش با اشاره به اینکه از صحبت هایش برداشت درستی صورت نگرفته گفت: خبرنگار محترم حاضر در مراسم گویا فقط بخش اول سخن امروز مرا شنیده است. در سخنان کوتاه من ،نگاه امام خمینی به مهاجران افغانی و سیره ایشان مورد تاکید قرار گرفت. فیلمنامه‌ای هم که به دست ما رسیده بر همین نکته تاکید دارد که نگاه امام(ره) و نخبگان جامعه به پناه جویان افغانی ، چه بوده است.

تابش در ادامه یادآور شد: معتقدم رسانه ها و آثار هنری می توانند دو نوع نگاه به مهاجران و همزیستی شان را ترویج کنند. نوع دوستی و همدلی و در عین حال مصائب و دشواری های این پدیده و در نگاهی دیگر سیاه نمایی و حس نفرت را. نگاهی که متاسفانه در جامعه و حتی برخی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به آن دامن زده می شود. ابراز همدردی اخیر آیت الله حاج سیدحسن خمینی درباره فاجعه ای که برای ستایش رخ داد تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: با توجه به عشق و احترام افغانستانی ها به امام خمینی و رهبری معظم انقلاب ، همراهی شخصیت های ملی با این مصیبت قابل توجه است.به نظرم یادآوری این نکته در رسانه ها که رهبر فقید ایران در زمان جنگ تحمیلی و رهبری انقلاب در این دوره چگونه با مهاجران افغانستانی و فرزندانشان برخورد کرده و می کنند ، حس می‌شود. متاسفانه مدتهاست تلاشی جهت دار در رسانه های فارسی زبان با هدف شکاف و تفرقه و دشمنی میان دو ملت شروع شده است. رسانه ها و هنرمندان میتوانند با هوشیاری و درک درست این فاصله ها و دشمنی ها را کم کنند و پیامی روشن به جامعه بدهند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین گفت: احتمال خشونت و دشمنی افغانستانی ها علیه ایران را می شود پیش بینی کرد اما این فاجعه میتواند تا پنجاه سال دیگر رخ دهد. علتش نه فقط مسائل سیاسی و منطقه ای، و نه فقط جرم و جنایت دو ملت-مهاجران، میزبان- علیه هم هستند، بلکه رسانه ها بستر این جنگ را فراهم خواهند کرد.

هرچند صحبت‌های تابش در لفافه و دوپهلو است اما آنچه مشخص است خوشبختانه فعلا خبری از ساخت چنین فیلمی نیست. البته امیدواریم اگر فیلمی بخواهد با موضوع مردم ایران و افغانستان از سوی فارابی ساخته شود، یک فیلنامه جان‌دار و قرص و محکم داشته باشد تا از شدت ضعف به یک ضد تبلیغ تبدیل نشود.

عده اي از كارگردان‌ها در سينماي بي‌حال و بدون سوژه اين روزهايمان، با خواندن اخبار حوادث به دنبال ايده مي‌گردند. پس از قتل ستايش و موجي كه اين حادثه شوم به همراه داشت، برخي كارگردان‌هاي فرصت طلب ساختن فيلمي با سوژه ستايش را در سر مي‌پروراندند.