«فروشنده» در راه است

پخش کننده «فروشنده» از مشخص نبودن گروه نمایش‌دهنده فیلم و همچنین از زمان اکران آن سخن گفت.

به گزارش هفت هنر علی سرتیپی که پخش این فیلم را در ایران بر عهده دارد، درباره وضعیت اکران آن گفت: فیلم فروشنده ان شاءالله شهریور ماه اکران خواهد شد.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما اعلام کرد که هنوز مشخص نیست این فیلم در چه گروهی اکران شود.

او در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون قرارداد اکران این فیلم به شورای صنفی نمایش ارایه نشده است؟ پاسخ داد: قرارداد فیلم به موقع به این شورا ارایه می‌شود.

تازه‌ترین ساخته‌ی اصغر فرهادی با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در جشنواره فیلم کن موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و بازیگری شد و چندی پیش هم در جشنواره فیلم مونیخ عنوان بهترین فیلم را به دست آورد.

اصغر فرهادی پیش از این گفته است: فیلم «فروشنده» بدون هیچ اصلاحی قبل از اکران جهانی، در ایران به نمایش عمومی در می‌آید.

سرتیپی نیز پیش‌تر اعلام کرده بود: اکران اروپا و آمریکای فیلم از شهریور ماه آغاز می‌شود و ما در تلاش هستیم که قبل از آن زمان در ایران فیلم را اکران کنیم و به دنبال اولین زمان هستیم.

بنا بر این گزارش، فیلم «فروشنده» اگر در تایم شهریور ماه در ایران اکران شود،پیش بینی می‌شود یکی از گزینه‌های جدی برای معرفی به اسکار باشد.

یکی از شروط ثبت قرارداد فیلم‌ها در شورای صنفی نمایش این است که؛ فیلمی 2 ماه از دریافت پروانه نمایش‌اش گذشته باشد می‌تواند در شورای صنفی نمایش ثبت شود و با توجه به اینکه «فروشنده» اوایل تیر ماه پروانه نمایش گرفته است، یکی از دلایل اصلی تاخیر در ثبت این قرارداد، این قانون است.

«فروشنده» چندی پیش نیز به عنوان یکی از فیلم‌های بخش‌ نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم معتبر تورنتو در کشور کانادا انتخاب شد.