سه کتاب گویا از مجموعه «شخصیت‌های تاثیرگذار» شامل «سقراط»، «میکل‌آنژ» و «وینستون چرچیل» منتشر شد.

سه شخصیت تاثیرگذار جهان کتابشان صوتی شد

سه کتاب گویا از مجموعه «شخصیت‌های تاثیرگذار» شامل «سقراط»، «میکل‌آنژ» و «وینستون چرچیل» منتشر شد.

به گزارش هفت هنر، کتاب گویای «سقراط، یونانی‌ای  جویای حقیقت در عهد باستان» نوشته پاملا دل با ترجمه جهان‌افروز معماریان در مدت زمان ۱۰۹ دقیقه با قیمت ۱۰‌هزار تومان با مشارکت نشر ققنوس و موسسه آوانامه دانش‌گستر عرضه شده است.

در معرفی سقراط عنوان شده است: حدود ۲۵۰۰ سال پیش در یونان باستان دگرگونی‌های فرهنگی و سیاسی رخ داد و این کشور وارد عصر طلایی تاریخ خود شد که طی آن بنیان دموکراسی و سرچشمه‌های پژوهش دانشگاهی شکل گرفت، گام‌هایی بزرگ در زمینه پزشکی و علم برداشته شد. معماری پیشرفت کرد و نمایش‌نامه‌ها و اشعاری حماسی خلق شد.
سقراط در سال ۴۹۶ پ.م در دولتشهر آتن که اندیشمندان بسیاری در آن می‌زیستند چشم به جهان گشود. اکثر این فیلسوفان در پی‌ شناخت محیط اطراف خود بودند. اما سقراط در جست‌وجوی حقایق مربوط به نفس و اصول اخلاق انسان بود. او خود به خستگی‌ناپذیری در پرسشگری شهره شد و به جوانان آموخت که از دیگران نیز سوال کنند.
برخی از آتنیان پرسش‌های سقراط را نمی‌پسندیدند. قدرتمندان آتن در سال ۳۹۹ پ.م از سقراط شکایت کردند که به محاکمه‌ای پرشور و سپس مرگ این فیلسوف مشهور منجر شد.

 

همچنین کتاب صوتی  «میکل‌آنژ: پیکرتراش و نقاش» نوشته باربارا ای. سامرویل با ترجمه شیوا مقانلو در مدت زمان ۹۷ دقیقه در انتشارات و موسسه یادشده با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

درباره این چهره نیز آمده است: رنسانس جنبش فرهنگی بود که اوایل سده چهاردهم در ایتالیا شروع شد و واژه رنسانس از واژه لاتین به معنی «تولد دوباره» اقتباس شده است. طی این دوران توجه به هنر و  ادبیات و علوم و اکتشافات جهانی و پیشرفت در آن‌ها دوباره جان گرفت. مردم با واکنش‌ها علیه فرهنگ کلیسایی قرون وسطی، ارزش‌های تازه‌تری در جهان انسانی یافتند. حدود قرن هفدهم که دوران رنسانس به پایان رسید، تصور مردم از جهان کاملا عوض شده بود.
میکل‌آنژ، هنرمندی به تمام معنا رنسانسی بود. او مجسمه‌ها را چنان زیبا می‌تراشید که سنگ‌ها زنده به نظر می‌رسیدند. میکل‌آنژ چندین عمارت و میدان عمومی در زادگاهش ایتالیا طراحی کرد، دیوارهایی ساخت، اما با مجسمه سوگ مریم و مجسمه معروف داوود، که از سنگ مرمری عظیم ساخته شده‌اند، به شهرت رسید. طرحی که یاد میکل‌آنژ را در ذهن مردم زنده نگه داشته است، طرحی است که او کم‌تر از دیگر طرح‌هایش به آن علاقه‌ داشت: نقاشی سقف نمازخانه سیستین.

 

کتاب گویای «وینستون چرچیل: نظامی، نویسنده و دولتمرد بریتانیایی» از براندا هاوگن با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان نیز در ۷۶ دقیقه و  به بهای ۱۰ هزار تومان از سوی موسسه آوانامه و انتشارات ققنوس منتشر شده است.

در معرفی چرچیل می‌خوانیم: از سال ۱۹۰۰ تا به امروز بشریت و جهان تغییرات عمده‌ای از سر گذرانده است. دگرگونی‌های بنیادی در نظریه‌ها و کاربست‌ آن‌ها، معیار آزادی‌های فردی و رسوم‌ مذهبی و علم و فناوری و صنعت را محک زد. فضای فکری جهان معاصر بر بشردوستی و این باور متمرکز شده است که اقتصاد جهانی دنیا را به جایی با ارتباطات نزدیک‌تر بدل کرده است.
وینستون چرچیل یکی از برجسته‌ترین سیاست‌مداران تاریخ است که از ابتدای فعالیت‌های پرتنش سیاسی‌اش به اوج شهرت و عنوان نخست‌وزیر قهرمان بریتانیا در جنگ جهانی دوم رسید. او نویسنده‌ای نامدار بود و در ۱۹۵۳ جایزه نوبل ادبیات را به دست آورد. وینستون چرچیل نظامی، سخنران، نقاش و خبرنگار جنگی معروفی هم به شمار می‌رفت.

 

گروه گویندگان مجموعه کتاب‌های «شخصیت‌های تأثیرگذار»، آرمان سلطان‌زاده، میلاد میرزایی، علی دنیوی ساروی، مرتضی قربانی، فرناز مرکباتی، پویا اشعاری، سالار حسین‌پور و… هستند.
این کتاب‌های گویا در کامپیوتر و کلیه دستگاه‌های پخش فایل‌های MP۳  قابل اجراست. در معرفی این کتاب‌ها همچنین عنوان شده است: استفاده از کتاب گویا یکی از ضروریات زندگی پرمشغله امروزی است. از کتاب‌های گویا می‌توان هنگام رانندگی، قدم زدن، زمان رفت و آمد به محل کار و تحصیل، حین انجام کارهای روزانه، پیش از خواب و… استفاده کرد و از اوقاتی که به طور عادی هدر می‌روند نهایت بهره را برد. «اینجا، کتاب می‌خواند!»

سه کتاب گویا از مجموعه «شخصیت‌های تاثیرگذار» شامل «سقراط»، «میکل‌آنژ» و «وینستون چرچیل» منتشر شد.