شهرداد روحانی در نخستین فستیوال بارانا روی صحنه می‌رود و قطعاتی را به همراه گروه نوازندگانش در کاخ گلستان اجرا می‌کند.

روحانی در کاخ گلستان به روی صحنه می رود

شهرداد روحانی در نخستین فستیوال بارانا روی صحنه می‌رود و قطعاتی را به همراه گروه نوازندگانش در کاخ گلستان اجرا می‌کند.

به گزارش هفت هنر،  «شهرداد روحانی» در سال جاری برنامه‌های متعددی را به صورت تک‌نوازی، دوئت، تریو و کوارتت و همچنین در همراهی با ارکستر اجرا کرده است. وی که سابقه‌ی فعالیت با ارکسترهای بزرگ دنیا را دارد، پیش از این نیز در مکان‌های تاریخی‌ای چون فضای باز در پارتنون واقع در آتن (پایتخت یونان) انجام داده و حالا قرار است در بنای تاریخی کاخ گلستان به اجرای برنامه بپردازد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده؛ رپرتوار اجرای شهرداد روحانی با همراهی هنرمندانی چون نازلی بخشایش، آرش اسلامی، صابر جعفری، امیر باورچی، آوا شادمانی، محمدحسین غریبی، دانیال جورابچی و هادی اسماعیلی به شرح زیر است:

قسمت اول: سرزمین مادری – پروانه  – مادر  – میدان آزادی  – قصه‌ی باران  – بادبادک  – مهتاب – لحظات شیرین  قسمت دوم: عذرا –  زیبایی عشق – خواب‌های طلایی – صدایی در شب – رقص بهار  ابدیت – بر فراز آسمان‌ها اصفهان

فستیوال موسیقی بارانا از چهاردهم تا بیست و دوم امرداد سال جاری به مدت یک هفته در کاخ گلستان برگزار خواهد شد. کاخ عمارتی است که تنها اثرِ ثبت شده‌ی یونسکو در تهران است.

این کاخ که عمرِ آن به زمان صفویه (شاه عباس صفوی) می‌رسد، هم‌اکنون نزدیک به پنج قرن است که یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عمارت‌های ایران است که بخش مهمی از تاریخ این سرزمین را در دلِ خود پنهان دارد و به عنوان مجموعه‌ای بی‌بدیل و سندی زنده از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ ایران است. «ناصرالدین‌شاه قاجار» در این کاخ تاج‌گذاری کرد و در سال‌های پادشاهی‌اش، این کاخ میزبانِ‌ سفرای متعددی بود. همچنین این کاخ با شماری از رخدادهای عمده‌ی سیاسی مانند انقلاب مشروطه و پیامدهای آن توأم و عجین شد. پهلوی اول و دوم نیز در همین کاخ، تاج‌گذاری کردند و حالا این عمارت، با وسعتی برابر با ۴/۵ هکتار قرار است به عنوان بنایی تاریخی میزبان تعدادی از سرشناس‌ترین گروه‌ها و چهره‌های موسیقی ایران باشد. تنها اثرِ تاریخی ثبت شده در تهران و یکی از شانزده اثر تاریخی ایران در جهان، قرار است مرداد ماه روزهای باشکوه از نوا و نغمه را پشت سر ‌گذارد و در فستیوالی که با همت بخش خصوصی – موسسه‌ی فرهنگی – هنر ی بارانا- برگزار می‌شود، هنرمندانِ مختلف به تک‌نوازی و گروه‌نوازی بپردازند.

نخستین فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» با اجرای لوریس چکناوریان و ارکستر زهی، گروه کامکارها، گروه کامنت، گروه پالت، گروه داماهی، شهرداد روحانی، کیخسرو پورناظری و گروه شمس، سهراب پورناظری و آنتونیو ری همراه است.

پنج درصد از فروش بلیت‌های این فستیوال به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک و همچنین درصدی دیگر از فروش برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه تخصیص خواهد یافت. موسسه‌ آفرینش هنر بارانا، شرکت کار و اندیشه و با همراهی سازمان میراث فرهنگی برگزارکنندگان این فستیوال هستند.

شهرداد روحانی در نخستین فستیوال بارانا روی صحنه می‌رود و قطعاتی را به همراه گروه نوازندگانش در کاخ گلستان اجرا می‌کند.