پس از موفقیت سریال اقتباسی «قصه ندیمه»، رمان دیگری از «مارگارت اتوود» نویسنده مطرح کانادایی مورد اقتباس قرار گرفته است.

رمان دیگری از نویسنده کانادایی سریال می شود

پس از موفقیت سریال اقتباسی «قصه ندیمه»، رمان دیگری از «مارگارت اتوود» نویسنده مطرح کانادایی مورد اقتباس قرار گرفته است.

به گزارش تیتر هنر «نیویورک پست» نوشت: شبکه پخش اینترنتی «نت‌فلیکس» اعلام کرد به زودی یک سریال شش‌قسمتی براساس رمان «گریس دیگر» (چهره دیگر) «مارگارت اتوود» پخش خواهد کرد.

برخلاف «قصه ندیمه» که تمی ضدآرمانشهری دارد و داستان آن در آینده رخ می‌دهد، «گریس دیگر» داستانی جنایی را در قرن نوزدهم روایت می‌کند.

«سارا گدون» که در این سریال جدید ایفای نقش می‌کند،‌ درباره این پروژه گفت: به نظرم این که هر دو این سریال‌ها در زمانی نزدیک به هم ساخته شده‌اند،‌ خیلی معنادار است. «قصه ندیمه» نگاهی دارد به آینده ضدآرمانشهری که ما احتمالا در زمینه سیاست‌های جنسی پیش رو داریم و «گریس دیگر»، نگاهی است به گذشته‌مان.

«گریس دیگر» که در قرن نوزدهم کانادا روایت می‌شود، براساس یک داستان جنایی واقعی نوشته شده و نشان می‌دهد در دهه‌های ۱۸۴۰ و ۱۸۵۰ با زنان قانون‌شکن چطور برخورد می‌شده است. «کر لوگن» سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت»، «پل گراس» و «آنا پاکین» از دیگر بازیگران این سریال آنلاین هستند.

«سارا پلی» بازیگر و کارگردانی که در نوجوانی نقش «سارا» را در سریال «قصه‌های جزیره» ایفا می‌کرد، نویسندگی و کارگردانی این سریال اقتباسی را برعهده گرفته است. همچنین «مری هارون» کارگردان فیلم «روانی آمریکایی»، این فیلمساز جوان را در ساخت این مینی‌سریال شش‌قسمتی همراهی کرده است.

داستان رمان سال ۱۹۹۶ «اتوود» درباره یک مهاجر جوان ایرلندی به نام «گریس مارکس» است که در یک خانه اعیانی در کانادا خدمتکار می‌شود و به همراه یکی دیگر از مستخدمین به قتل مالک خانه محکوم می‌شود. «مارکس» پس از ۳۰ سال از جرم خود تبرئه می‌شود اما همدستش اعدام می‌شود. بیشتر داستان این کتاب طی سال  ۱۸۵۹ اتفاق می‌افتد.

این دومین اثر «اتوود» است که طی چند ماه اخیر مورد اقتباس تلویزیونی قرار می‌گیرد؛ ‌ سریال برگرفته از کتاب «قصه ندیمه» او در سال جاری میلادی با بازی «الیزابت ماس» در نقش اصلی، به روی آنتن رفت و با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. تاریخ شروع پروژه «گریس دیگر» روز جمعه اعلام شده است.

«مارگارت اتوود» شاعر و داستان‌نویس و نویسنده هشت کتاب کودک است. او که اکنون یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان و منتقدان ادبی کاناداست، جایزه‌های ادبی فراوانی را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است. «اتوود» تاکنون پنج‌بار نامزد دریافت جایزه ادبی «بوکر» شده و یک‌بار در سال ۲۰۰۰ موفق شد برای رمان «آدم‌کش کور» آن را به دست آورد. او در سال ۱۹۸۵ جایزه ادبی «آرتور سی. ‌کلارک» را از آن خود کرد. جایزه دولتی ادبیات کانادا، جایزه «گیلر» و جایزه «ایمپک دوبلین» از دیگر جایزه‌های ادبی هستند که در کارنامه حرفه‌ای «اتوود» به چشم می‌خورند.

از این نویسنده آثار متعددی منتشر شده که بسیاری از آن‌ها به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. رمان‌های «قصه‌ ندیمه»، «عروس فریبکار»، «گریس دیگر»، «آدمکش کور» و «اوریکس و کریک» از جمله آثاری هستند که از او به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

پس از موفقیت سریال اقتباسی «قصه ندیمه»، رمان دیگری از «مارگارت اتوود» نویسنده مطرح کانادایی مورد اقتباس قرار گرفته است.