یکی از مهمترین زنجیره‌های سینمایی آمریکا قصد دارد تا با فروش بلیت ۱۵ سنتی مردم را به سینماها بکشاند.

راهکارهای سینماداران در جهان برای تشویق مردم به سینما رفتن/ قیمت بلیت فقط 15 سنت!

یکی از مهمترین زنجیره‌های سینمایی آمریکا قصد دارد تا با فروش بلیت ۱۵ سنتی مردم را به سینماها بکشاند.

به گزارش تیتر هنر به نقل از ورایتی، شرکت ای‌ام‌سی تیه‌ترز به تازگی یکی از بدترین دوره‌های تاریخ ۱۰۰ ساله خود را تحمل کرده است. در حالیکه این زنجیره سالن‌های سینما می‌خواهد ۱۰۰ پرده خود را بیستم آگوست پس از ماه‌ها تعطیلی به خاطر پاندمی کووید -۱۹ دوباره افتتاح کند، راهی جدید برای بازگرداندن مخاطبان پیدا کرده است.

فقط به مدت یک روز، قیمت بلیت سینماهای ای‌ام‌سی ۱۵ سنت خواهد بود. این تقریباً برابر با قیمت سینماها در سال ۱۹۲۰ است. این سالی است که موسسان این شرکت یعنی برادران دوبینسکی کار خود را با یک سالن سینما در کانزاس سیتی در میزوری آغاز کردند.

البته این قیمت بلیت شامل بلاکباسترهای جدید نخواهد بود. ای‌ام‌سی در روز اول فیلم‌هایی قدیمی‌تر از جمله «پلنگ سیاه» و «امپراتوری حمله می‌کند» را پخش خواهد کرد.

ای‌ام‌سی می‌خواهد سالن‌های سینمای خود در ایالات متحده را به صورت مرحله‌ای افتتاح کند و هدفش این است که تقریباً دو سوم از بیش از ۶۰۰ سالن خود را تا زمان اکران فیلم «تنت» کریستوفر نولان در روز سوم سپتامبر باز کرده باشد. این شامل سالن‌های بازارهای عظیمی از جمله نیویورک و لس‌آنجلس نمی‌شود چون مسئولان هنوز اجازه افتتاح دوباره سینماها را به خاطر نگرانی‌های سلامت عمومی نداده‌اند.

این زنجیره سینماها از روز بیست‌ویکم آگوست به بعد شروع به نمایش تعدادی از فیلم‌های قدیمی‌تر از جمله نسخه دهمین سالگرد «تلقین» و همچنین «بازگشت به آینده»، «شکارچیان روح» و «گریس» می‌کند. قیمت بلیت ورودی این نمایش‌ها ۵ دلار خواهد بود.

چند فیلم محدودی که قرار است نخستین اکران خود را پیش از نمایش «تنت» داشته باشند، با قیمت بلیت سال ۲۰۲۰ یعنی حدود ۱۰ دلار بسته به بازار، روی پرده می‌روند. این فیلم‌ها شامل پروژه تریلر «قاطی کرده» با نقش‌آفرینی راسل کرو و «جهش‌یافتگان جدید» می‌شوند.

این زنجیره سینماها همچنین به اعضای برنامه اشتراکش یک برنامه انگیزشی پیشنهاد داده و آنها می‌توانند تا پایان اکتبر از اعتباری ۱۰ دلاری بهره ببرند. همچنین ای‌ام‌سی قول داده تا ژوئن ۲۰۲۱ قیمت خدمات اشتراک خود را افزایش ندهد و مجموعه‌ای از تدابیر پاکسازی را اجرایی و سالن‌های خود را با ظرفیت محدود اداره می‌کند تا سینماروها بتوانند فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام بدهند. در این سینماها هم کارکنان و هم تماشاگران باید ماسک بزنند.

یکی از مهمترین زنجیره‌های سینمایی آمریکا قصد دارد تا با فروش بلیت ۱۵ سنتی مردم را به سینماها بکشاند.