مستند "با سرعت به جلو" (Fast forward) در شبکه پرس تی وی به نمایش ضرب آهنگ بالای زندگی در جهان کنونی که موجب شتاب و به دنبال آن اضطراب پیوسته بشر شده می پردازد.

دو مستند از هند و فرانسه در هیسپان و پرس‌تی‌وی

مستند «زنان و آب» که به آنتن هیسپان رسیده، دختران و زنان هندی را نشان می دهد که به اجبار و به دلیل محرومیت باید چندین کیلومتر راه بروند، در صف های طولانی انتظار بکشند و ظرف های سنگین آب را تا منزل بر دوش بکشند و در اغلب موارد، این آب ها آلوده و گاهی کشنده هستند.

به گزارش تیترهنر به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «زنان و آب» (Women and Water) نمایش زنان و دخترانی است که در راه تامین آب مورد نیاز و مصرفی خانواده عمرشان را هدر می دهند و در این راه فرصت های بسیاری از جمله تحصیل، کار و زندگی بهتر را به خاطر محرومیت از دست می دهند.

دوربین این مستند 75 دقیقه ای به هندوستان رفته و زنان و دخترانی را نشان می دهد که مجبوراند در شرایطی سخت آب مورد نیاز برای شستن، پخت و پز و نظافت خانواده را تامین کنند. این زنان به اجبار گاهی باید چندین کیلومتر راه بروند، در صف های طولانی انتظار بکشند و ظرف های سنگین آب را تا منزل بر دوش بکشند. در اغلب موارد، این آب ها آلوده هستند و گاهی کشنده که به دلیل محرومیت موجود، بسیاری از افراد به راحتی قربانی این آب های آلوده می شوند.

مستند «زنان و آب» (Women and Water) محصول سال 2015 به کارگردانی ناسم کولادو (Nocem Collado) در سه قسمت 25 دقیقه ای از روز جمعه ساعت 7:30 به وقت تهران به آنتن پخش هیسپان تی وی می رسد و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

مخاطبان شبکه پرس تی وی “با سرعت به جلو” حرکت می کنند

مستند “با سرعت به جلو” (Fast forward) در شبکه پرس تی وی به نمایش ضرب آهنگ بالای زندگی در جهان کنونی که موجب شتاب و به دنبال آن اضطراب پیوسته بشر شده می پردازد.

“با سرعت به جلو” عنوان مستندی به کارگردانی گیلز ورنت و تهیه کنندگی لا کلاریر است که سال 2016 به زبان فرانسوی تولید شده است.

این مستند به جست و جوی منشا و ریشه این مساله می پردازد و تاریخچه اختراعات بشر را مورد بررسی قرار داده و نشان می دهد که تقریبا بیشتر اختراعات بشر برای این بوده که در وقتش صرفه جویی شود: از گاری و دوچرخه تا ترن های سریع السیر و هواپیماهای قاره نورد تا کامپیوتر و تلفن همراه. اما انگار تکنولوژی تنها ضرب آهنگ زندگی را بالا برده و آرامش را از انسان سلب کرده است.

در ادامه مستند “با سرعت به جلو” عوامل دیگر این شتابزدگی از جمله نگاه ماتریالیستی بشر به دنیا و اصطلاح “وقت طلاست” مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در این راستا تمایل انسان ها به پیشرفت و رشد اقتصادی و به دنبال آن فشار روزافزون به زیردستان سبب می شود تا زندگی به اصطلاح روی دور تند برود و افراد هیچگاه روی آرام زندگی را نخواهند دید.

مخاطب در این مستند با فردی همراه می شود که زمانی تاجر بوده اما بنا به دلایلی تصمیم می گیرد زندگی آرام تری را برای خود انتخاب کند و درنتیجه شغل معلمی را برمی گزیند. او در این فیلم درباره مسائل فوق الذکر با دانش آموزان نوجوان به گفتگو می نشیند تا نگاه آنها را به زندگی با نگاه بزرگسالانی که درگیر مسائل روزمره شده اند، مقایسه کند. همچنین با برخی کارشناسان از جمله فیلسوفانی که در حوزه زمان و سرعت کار کرده اند، مصاحبه می شود.

“با سرعت به جلو” در 4 قسمت 25 دقیقه ای از پنجشنبه 10 اسفند تا یکشنبه 13 اسفند ماه ساعت 04:00 بامداد از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این مستند ساعت 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش می شود.

مستند "با سرعت به جلو" (Fast forward) در شبکه پرس تی وی به نمایش ضرب آهنگ بالای زندگی در جهان کنونی که موجب شتاب و به دنبال آن اضطراب پیوسته بشر شده می پردازد.