دلیل خداحافظی «رابرت ردفورد» از بازیگری

«رابرت ردفورد» اعلام کرد که به زودی از بازیگری خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش هفت هنر، «گاردین» نوشت: «رابرت ردفورد» بازیگر ۸۰ ساله و مشهور سینما در مصاحبه با «دیلان» (نوه‌اش) گفت: پس از به پایان رساندن دو پروژه نیمه‌تمامش بازیگری را کنار می‌گذارد.

این بازیگر باسابقه قصد دارد پس از بازیگری، روی کارگردانی تمرکز کند.

او در مصاحبه اخیرش گفت: دارم از بازیگر خسته می‌شوم. من آدم عجولی هستم و برایم سخت که بنشینم و برداشت بعد از برداشت ضبط کنم. در حال حاضر دو پروژه بازیگر در دست دارم. بعد از اتمام این‌ها، می‌گویم: خیلی خوب، حالا وقت خداحافظی است و بعد فقط روی کارگردانی تمرکز می‌کنم.

«ردفورد» هم‌اکنون در فیلم «روح ما در شب» نقش مقابل «جین فوندا» را ایفا می‌کند و در فیلم دیگری به نام «پیرمرد مسلح» با «کیسی افلک» و «سیسی اسپکک» همبازی است.

در ادامه مصاحبه «دیلان» از پدربزرگ خود پرسید: آیا به نقاشی که در جوانی با اشتیاق دنبال می‌کردی هم فکر می‌کنید؟ و «ردفورد» جواب داد: آره، خیلی زیاد و اخیرا هم بیشتر چون بازیگری خسته‌ام می‌کند. در این نقطه از زندگی یعنی در ۸۰ سالگی، نقاشی حس رضایت بیشتری به من می‌دهد چون به کسی وابسته نیستم. فقط خودم هستم، ‌درست مثل قبل. بنابراین برمی‌گردم سر طراحی. در نتیجه دارم به حرکت به این سمت و کمتر بازی کردن، فکر می‌کنم.

«ردفورد» که برای ایفای نقش در «همه مردان رییس‌جمهور» شهرت دارد، ‌ اولین فیلم خود را به نام «مردم عادی» در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرد، او برای این اثر اسکار کارگردانی را دریافت کرد.
برخی آثار هنری «رابرت ردفورد» که در دهه ۱۹۶۰ به اوج شهرت رسید، ‌ عبارتند از: «گتسبی بزرگ»، «نیش»، «بوچ کسیدی»، «ساندنس کید»، «تعقیب»، «جاسوس‌بازی»، «بروبیکر»، «این ملک متروک‌شده»، «پیشنهاد بی‌شرمانه»، «کفش‌های کتانی»، «آخرین قلعه»، «خروج از آفریقا»، «رودخانه‌ای از میانش می‌گذرد»، «نجوای اسب» و «هاوانا».
این بازیگر آمریکایی در سال ۲۰۰۲ جایزه‌ اسکار افتخاری را دریافت کرد. «ردفورد» در سال ۱۹۸۱ دانشگاه سینمایی «ساندنس» و چند سال بعد، جشنواره‌ای به همین نام را نیز تأسیس کرد. این کارگردان و هنرپیشه‌ برجسته‌ هالیوودی تاکنون در بیش از ۴۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته است.