جدیدترین تصمیمات اکران / «لانتوری» می‌آید

سخنگوی شورای صنفی نمایش از ثبت قرارداد اکران فیلم‌های «سایه‌های موازی»، «خشکسالی و دروغ» و «لانتوری» خبر داد.

به گزارش هفت هنر، غلامرضا فرجی درباره تازه‌ترین مصوبات این شورا در جلسه‌ی مورخ 14 تیر گفت: در این جلسه قرارداد فیلم «سایه‌های موازی» در گروه «زندگی» و بعد از فیلم «امکان مینا» ثبت شد.

به گفته او، در همین جلسه قرارداد فیلم «خشکسالی و دروغ» نیز در گروه «زندگی» ثبت شد که این فیلم بعد از «سایه‌های موازی» اکران خواهد شد.

فرجی اضافه کرد: قرارداد فیلم «لانتوری» نیز برای اکران در گروه آفریقا ثبت شد و این فیلم بعد از «آآادت نمی‌کنیم» در این گروه به نمایش درمی‌آید.

وی اضافه کرد: مقرر شد سینماهایی که متقاضی اکران فیلم خارجی هستند بعد از دریافت پروانه نمایش و صدور حواله از شورای صنفی در این زمینه اقدام کنند. بنابراین هر سینمایی که می‌خواهد فیلم خارجی نمایش دهد حتی بصورت یک سانس و یک بار نمایش باید علاوه بر پروانه نمایش، از شورای صنفی نیز حواله بگیرد.

فرجی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه سقف 10 هفته‌ای نمایش دو فیلم «خنده‌های آتوسا» و «اژدها وارد می‌شود» به پایان رسیده، این دو فیلم فقط فردا نمایش دارند و بعد از آن از اکران تمام سینماها خارج می‌شوند، ضمن اینکه اریکه ایرانیان از سرگروهی خارج شده و سینما آفریقا جایگرین آن شده است.

فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان یکی از آثاری است که سرانجام 14 تیر ماه قرارداد اکرانش، ثبت شده است.

این فیلم که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، برنده تندیس حقوق بشر بهترین فیلم دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ است و داستانی عاشقانه دارد که در آن باران کوثری،نوید محمدزاده ، مهدی کوشکی و بهرام افشاری، نقش اعضای گروه «لانتوری» را ایفا کرده‌اند.

مریم پالیزبان نقش اصلی زن این فیلم است و رضا بهبودی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی ، ستاره پسیانی، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی ، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب ، وحید قاضی زاهدی، هادی احمدی، شهریار فرد، امیر حسین طاهری ، امیر رضا رنجبران، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل‌زاده ، پانته آ غدیریان، محمد حسین پور ، نظام‌الدین‌کیایی و … از بازیگران «لانتوری» هستند.

از آنجاکه اریکه ایرانیان از سرگروهی اکران کنار رفته است، این فیلم بعد از «آآادت نمی‌کنیم» به سرگروهی سینما «آفریقا» اکران خواهد شد.

«سایه‌های موازی» فیلم دیگری است که قرارداد اکرانش ثبت شده و قرار است بعد از فیلم «امکان مینا»، به سرگروهی پردیس زندگی یه نمایش درآید.

این فیلم به کارگردانی اصغر نعیمی، نویسندگی سعید عقیقی و تهیه‌کنندگی علی و حسن توکل‌نیا، محصول سال ۱۳۹۳ است و بازیگرانی چون شهاب حسینی، ابوالفضل پورعرب، سمیرا حسن‌پور، سیامک صفری،هوشنگ توکلی، حدیث فولادوند در آن بازی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، فیلم «خشکسالی و دروغ» هم نوشته محمد یعقوبی است که با کارگردانی پدرام علیزاده و تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی ساخته شده است. محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنی‌آدم، امیر سپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، بانو کیخایی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی بازیگران آن هستند.

«خشکسالی و دروغ» نیز بعد از «سایه‌های موازی» در گروه زندگی اکران خواهد شد.