تالار وحدت در آستانه تغییر مدیریت

طبق آخرین خبرها قرار است مدیریت مجموعه تالار وحدت تغییر کند و یک مدیر تئاتری سکان این مجموعه را برعهده بگیرد.

به گزارش هفت هنر به نقل از مهر، در حالی که چندی پیش مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی تغییر کرد و بهرام جمالی جای خود را به علی اکبر صفی پور داد حال خبرها حاکی از آن است که تا چندی دیگر مدیریت تالار وحدت از زیرمجموعه‌های این بنیاد نیز تغییر می‌کند و رضا سعیدی پور که به عنوان مدیر مجموعه تالار وحدت چند سالی است در این مجموعه فعالیت می کند جای خودش را به فرد دیگری می‌هد.

مجموعه تالار وحدت یکی از معتبرترین مجموعه های فرهنگی هنری کشور است که میزبان بسیاری از برنامه های موسیقی و اجراهای تئاتری است و البته در طول چند سال اخیر با انتقادهایی در سیاست‌هایی که منجر به انتخاب این آثار می شود، روبرو بوده است. با همه این اوصاف مجموعه تالار وحدت و به تبع آن مدیریت این مجموعه از نظر اهالی هنر از حساسیت بسیاری برخوردار است و هنرمندان همیشه درباره اتفاقات و تغییراتی که در این مجموعه رخ می دهد، واکنش نشان می دهند.

و اما فردی که قرار است به جای سعیدی پور سکان دار مجموعه تالار وحدت شود از مدیرانی است که هم اکنون یکی از مهم‌ترین مجموعه های تئاتری را اداره می‌کند که البته دوره مدیریت وی در این مجموعه نیاز به بررسی و کارشناسی دارد. همچنین این انتخاب جدا از صلاحیت فرد مورد نظر می تواند به مذاق فعالان و هنرمندان عرصه موسیقی خوش نیاید چون ممکن است برایشان این شائبه به وجود بیاید که از این پس قرار است برنامه ریزی مجموعه تالار وحدت به سمت اجراهای تئاتری گرایش بیشتری داشته باشد.

در هر حال امید است که مدیریت جدید تالار وحدت اشراف کامل به نیازهای هنرمندان و البته مدیریت مجموعه ای به وسعت تالار وحدت را داشته باشد و بتواند و شان و جایگاه این مکان فرهنگی هنری را حفظ کند. تذکرها و نقدهای رسانه‌ها باید فرصت مغتنمی برای مدیران فرهنگی هنری کشور باشد و آنها در صورت دریافت نقدهای کارشناسی از سوی رسانه ها حتی در صورت لزوم در تصمیم‌های خود تجدیدنظر کنند؛ امری که البته کمتر از سوی این دسته از مدیران دیده شده است.