بهترین های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی و با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست تجلیل شدند.

بهترین های جشنواره فیلم سبز معرفی شدند/حضور ظریف در اختتامیه فیلم سبز

بهترین های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی و با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست تجلیل شدند.

به گزارش هفت هنر، هزمان با آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بهترین های بخش های مختلف این جشنواره در کنار برترین ها و شایستگان تقدیر معرفی و تجلیل شدند:

*بخش پویانمایی:

– غزال زرین و دیپلم افتخار به همراه مبلغ 40 میلیون ریال برای بهترین کارگردانی به فیلم ‘ناگهان باد بر می خیزد ‘ به ادریس سامانی اهدا شد.
– غزال زرین و دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریال برای بهترین فیلم پویانمایی به مهدی آقا جانی برای فیلم ‘اینسان ‘ رسید.

* معرفی استان های برتر جشنوره بین المللی فیلم سبز:

با حضور میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون استان های برتر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی شدند.
استانهای آذربایجان غربی، بوشهر، فارس، هرمزگان، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد،کرمان به عنوان هفت استان برتر شناخته شدند.

* اعلام بهترین های آثار مستند بلند مسابقه ملی جشنواره فیلم سبز:

در این بخش هیات داوران با تقدیر از فیلم زمستان ،عشق وسایر قوانین به تهیه کنندگی یاسر خیر ، غزال زرین ،دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال را به فیلم ‘اوسیا’ به تهیه کنندگی ‘علیرضا دهقان ‘ اهدا کرد.
*بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند
هیات داوران ضمن تقدیر از کارگردانی فیلم ایران جنوب غربی، غزال زرین،دیپلم افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال را به ‘ کمیل سوهانی ‘برای کارگردانی فیلم ‘مادر کشی ‘ اهدا کرد.
*بهترین فیلم مستند بلند
هیات داوران غزال زرین ،دیپلم افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال را به فیلم ‘در پناه بلوط’ به تهیه کنندگی ‘مهدی نور محمدی’ اهدا کرد.

* بهترین پژوهش مستند بلند و کوتاه جشنواره:

هیات داوران دیپلم افتخار و مبلغ 40 میلیون ریال جایزه ی بهترین پژوهش را به فیلم ‘غبار سرخ ‘به ‘پژمان مظاهری پور’ اهدا کرد.
در بخش برترین دستاورد فنی مستند بلند و کوتاه، هیات داوران دیپلم افتخار و مبلغ 40 میلیون ریال را برای تصویر برداری ‘زندگی در خور موسی’ به آقایان ‘ حجت و عبدالخالق طاهری’ اهدا کرد.

* برگزیدگان بخش مستند کوتاه:

در ین بخش هیات داوران با تقدیر از کارگردانی فیلم نوروز در نئور به کارگردانی عبدالله عزیزی ؛غزال زرین ودیپلم افتخار بهترین کارگردانی و مبلغ 50 میلیون ریال را به ‘محمد علی رخشانی’ برای کارگردانی فیلم مستند کوتاه ‘موکان ‘ اهدا کرد.
هیات داوران با تقدیر از فیلم زمستان ،عشق وسایر قوانین به تهیه کنندگی یاسر خیر ، غزال زرین ،دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال را به فیلم ‘اوسیا’ به تهیه کنندگی ‘علیرضا دهقان ‘ اهدا کرد.

* بهترین فیلمنامه:

هیات داوران ضمن تقدیر از ایده دو فیلم کوتاه ‘ تواتر’ و’ زباله’ در بخش داستانی هیچ فیلمنامه بلند و کوتاه را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلمنامه تشخیص نداده است .

*بخش بهترین فیلم وبهترین کارگردانی فیلم بلند داستانی

از میان فیلم های بلند سینمایی هیچ فیلمی را به عنوان بهترین فیلم بلند داستانی شایسته تقدیر نمی داند.
غزال زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال برای بهترین کارگردانی فیلم داستانی بلند به مجید اسماعیلی پارسا برای فیلم ‘ گمیچی ‘ اهدا کرد.
اسماعیل کهرم، عزیزالله حاجی مشهدی، شهاب الدین عادل، مرضیه برومند، محسن امیر یوسفی، وحید نصیریان و آیدا پناهنده آثار بخش ملی جشنواره را داوری کردند.

* جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم سبز به ‘OMEVA – Water’ رسید
هیات داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم سبز جایزه ویژه خود را به اثری مشترکاز کشور آلمان و نامیبیا اهدا کرد.
جایزه ویژه هیات داوران در بخش بین‌الملل جشنواره شامل دیپلم افتخار و 2000 دلار به فیلم ‘OMEVA – Water’ تولید مشترک کشورهای آلمان و نامیبیا، به کارگردانی مشترک سارا ساندرینگ و اوشوشِنی هیوِلوآ رسید.
نیکولای نیمان از کشور آلمان، آنتونین حداد از کشور فرانسه، ترزا کامو گوئِرِرو از کشور مکزیک، احمد ضابطی جهرمی و علیرضا شجاع‌نوری از کشور ایران آثار بخش بین الملل پنجمین جشنواره فیلم سبز را داوری کردند.
آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز دیشب با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست، استاد محمود فرشچیان، میتراحجار، فرهادتوحیدی، امیر عابدی، محسن امیر یوسفی، نظام‌الدین‌کیایی، کامبیز درم بخش،مهدی قربانپور و مرضیه برومند و جمعی از اهالی هنر و سینما در مجتمع آسمان برگزار شد.

بهترین های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی و با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست تجلیل شدند.

  1. هادی روستا
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

    با سلام و احترام خدمت سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست کشور که پس از یک وقفه ۱۰ ساله به جشنواره فیلم سبز روحی تازه بخشید ای کاش در طول این ۱۰ سال وقفه حداقل دوبار به این امر مهم توجه می شد ولی باید بازخدا را شکر کرد که شخصیتی سکان محیط زیست را مجددا به دست گرفت که هم درد محیط زیست را میداند و هم در طول دوران قبل و فعل خودش در سازمان محیط زیست کارهای بزرگی انجام داده است .
    در اینجا لازم میدانیم که از فرصت استفاده کنیم و بابت انتخاب بجا و شایسته سرکار خانم دکتر ابتکار و کلیه کسانی که در انتخاب شایسته مهندس سید اسداله هاشمی به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد قدم برداشته و اکنون بخشی از ثمرات کار این مدیر جوان و توانمند را که به عنوان استانی برتر از ۷ استان برتر در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بوده است را شاهد هستیم تقدیر و تشکر ویژه از طرف خود و به نیابت از تشکلهای زیست محیطی استان را داشته باشیم و این پیروزی را به تمامی فعالان محیط زیست کشور و استان و آموزش و پروش استان و کلیه مدارسی که با تشکل زیست محیطی پیام اوران سرزمین دنا در هر چه باشکوه برگزار شدن این جشنواره همکاری نمودندو همچنین مردم شریف استان و کلیه همکاران محیط زیست تبریک و تهنیت مب گوییم.
    هادی روستا مدیر عامل و دبیر شبکه سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد