با روندی که بازیگران در پیش گرفته اند، به احتمال زیاد تا چند سال آینده بازیگری در سینما نمی ماند!

بازیگرانی که خواننده شدند

با روندی که بازیگران در پیش گرفته اند، به احتمال زیاد تا چند سال آینده بازیگری در سینما نمی ماند!

به گزارش هفت هنر سال‌های گذشته بازیگرانی را می دیدیم که علاوه بر بازیگری به حرفه خوانندگی هم مشغول بودند، اما تعداد این قبیل بازیگران بسیار کم و محدود بود.

امروزه شاهد تب خواننده شدن  در بین بازیگران هستیم و جالب اینجاست که هر چه زمان می گذرد و جلوتر می رویم، این تب خوانندگی در بین بازیگران اپیدمی شده و ما شاهد این هستیم که روز به روز بازیگران بیشتر و بیشتری وارد عرصه خوانندگی می‌شوند.

اگر خوانندگی برای این بازیگران جنبه سرگرمی و هنر باشد و به حرفه اصلی شان آسیبی نزند، اشکالی به وجود نمی آید اما با روندی که بازیگران در پیش گرفته اند، به احتمال زیاد تا چند سال آینده بازیگری در سینما نمی ماند و همه بازیگران خواننده شده اند.

این تب خواننده شدن فقط مختص بازیگران مرد نیست و در بین بازیگران خانم هم دیده می شود.

با این روند پرسرعت خواننده شدن بازیگران نمی دانیم که باید خوشحال باشیم یا ناراحت، یعنی هنوز به مرحله ای نرسیدیم که بدانیم این کار برای هنرهای بازیگری و موسیقی مفید است یا مضر!

در زیر به معرفی تعدادی از بازیگران که خواننده شده اند، می پردازیم:

 

محمدرضا گلزار:

 

محمدرضا گلزار قبل از اینکه بازیگر باشد، خواننده بوده است. وی فعالیت هنری اش را از سال 1376 آغاز کرد، آن زمان در گروه «آریان» به نواختن گیتار می پرداخت. گلزار در سال 1379 در فیلم «سام و نرگس» برای اولین بار حرفه بازیگری را تجربه کرد.

 

حامد بهداد:

 

حامد بهداد به عنوان خواننده مهمان با گروه «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری فعالیت می کند و در چند کنسرت این گروه نیز حضور داشته است. او تا به حال چند تک آهنگ منتشر کرده است و قصد دارد، به زودی آلبوم مستقل خود را به تهیه کنندگی علی اوجی منتشر کند.

رسول نجفیان: 

رسول نجفیان یکی از قدیمی ترین بازیگرانی است که خوانندگی نیز می کند. همه او را با آهنگ «رسم زمونه» که در سال 74 منتشر شد، می شناسند. به گفته خودش در دهه های 50 و 60 بخش زیادی از وقتش را صرف موسیقی کرده است.

محمد رضا هدایتی: 

به گفته خودش از همان دوران بچگی به موسیقی علاقه داشته است اما چون در محل زندگی اش یعنی سیستان و بلوچستان امکانات مناسبی نبوده، نتوانسته در این حرفه فعالیت کند. وی در سال 1387 اولین آلبوم خود را منتشر کرد اما آلبومی که در سال 1391 منتشر کرد، موفق تر بوده است.

 

مهران مدیری:

 

مهران مدیری فعالیتش در زمینه موسیقی را با دکلمه اشعار و خواندن تعدادی از تیتراژهای برنامه‌های تلویزیون آغاز کرده است. مدیری با گروه «دارکوب» نیز در سال 1389 همکاری کرده است و یک تک آهنگ با نام «دارکوب» منتشر کرده است.

بهرام رادان:

بهرام رادان عقیده دارد علاقه اش به موسیقی یک پروسه 10 ساله دارد و یک شبه وارد دنیای موسیقی نشده است. وی با انتشار آلبوم «روی دیگر» وارد دنیای موسیقی شده است.

سید شهاب الدین حسینی:

 

حسینی به همراه برادر و دوستانش در سال 1384 گروهی به نام گروه «هفت» را پایه گذاری کرده است. در این آلبوم چند ترک را به صورت دکلمه اجرا کرده و در بعضی آهنگ ها خوانده است. گفتنی است که بعدها امیرحسین مدرس و امین زندگانی نیز به این گروه پیوستند.

 

امین حیایی: 

امین حیایی برای اولین بار در سال 1383 در فیلم «سرود تولد» خوانندگی را شروع کرده است. وی در گروه کویر به فعالیت می پردازد و اولین آلبومش را با نام «باران» منتشر کرده است.

مریم امیر جلالی: 

مریم امیر جلالی اولین خواننده زنی است که می شناسیم. وی خود را در وهله اول خواننده و بعد بازیگر می داند. وی در سال 1391 اعلام کرده است که از بازیگری کناره می گیرد و وارد حرفه موسیقی و خوانندگی می شود.

با روندی که بازیگران در پیش گرفته اند، به احتمال زیاد تا چند سال آینده بازیگری در سینما نمی ماند!