باب دیلن در سکوت خبری نوبلش را دریافت می‌کند

در حالی که از پیش اعلام شده بود باب دیلن دو روز در استهکلم برنامه خواهد داشت، حالا آکادمی نوبل خبرهای تازه‌ای درباره اهدای جایزه به وی اعلام کرده است.

به گزارش هفت هنر به نقل از سایت نوبل، در حالی که قرار است باب دیلن برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶ در استکهلم باشد و دو برنامه کنسرتی را که از قبل داشت اجرا کند، آکادمی نوبل نیز اعلام کرده در این دیدار خواننده و ترانه‌سرای مشهور دیداری نیز از آکادمی خواهد داشت.
باب دیلن که با ارایه پیامی از حضور در مراسم اهدای جایزه خودداری کرده بود حالا خبرهای خوبی برای آکادمی دارد و گفته است تصمیم دارد تا این آخر هفته با آکادمی ملاقات کند.
به این ترتیب آکادمی دیپلم نوبل و مدال آن و نیز پیام تبریک برای دریافت جایزه نوبل ادبیات را به دیلن اهدا خواهد کرد.
آکادمی گفته است این برنامه در واقع نشستی کوچک و صمیمانه خواهد بود وهیچ رسانه‌ای در آن حضور نخواهد داشت و تنها باب دیلن و اعضای آکادمی در آن حضور خواهند داشت.
گفته شده این تصمیم را خود دیلن گرفته و خواستار چنین دیداری شده است.
از زمانی که در ماه اکتبر آکادمی نوبل این ترانه‌سرا را به عنوان برنده ادبیات معرفی کرد، ضمن ایجاد واکنش‌های مختلف در سطح جهانی، واکنش خود دیلن به جایزه نیز عجیب و پرحاشیه بود.
وی پس از آن که سرانجام اعلام کرد جایزه را دریافت خواهد کرد، گفت امکان سفر برایش مهیا نیست و این سفر به زمانی موکول می شود که برای اجرای کنسرت به استکهلم می‌رود.
سارا دانیوس دبیر آکادمی نوبل با اعلام خبر دیدار اعضای آکادمی با باب دیلن گفته است همه چیز آن طور که او خواسته پیش رفته است و آنها از این که وی در استکلهم کنسرت دارد بسیار هیجان‌زده هستند.