مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «نفس» با گرامیداشت یاد و خاطر زنده‌یاد داود رشیدی بازیگر تئاتر و سینما در پردیس سینما کوروش برگزار شد

اهدای تندیس «نفس» به همسر داود رشیدی

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «نفس» با گرامیداشت یاد و خاطر زنده‌یاد داود رشیدی بازیگر تئاتر و سینما در پردیس سینما کوروش برگزار شد.

به گزارش هفت هنر به نقل از روابط عمومی فیلم «نفس»، مراسم افتتاحیه فیلم «نفس» تازه‌ترین اثر سینمایی نرگس آبیار با گرامیداشت یاد و خاطر زنده یاد داود رشیدی بازیگر تئاتر و سینما شامگاه 23 آبان ماه در پردیس سینما کوروش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را علی ضیا به عهده داشت، نرگس آبیار کارگردان فیلم «نفس» به روی صحنه آمد و ضمن خوش آمدگویی به حاضران در سالن گفت: سپاسگزارم از اینکه در ترافیک تهران برای تماشای «نفس» به پردیس سینمایی کوروش آمدید.

وی درباره داستان این فیلم سینمایی توضیح داد: فیلم «نفس» درباره معصومیت و کودکی همه ما است و آن دوران به اشکال مختلف تجربه کرده‌ایم و گاهی لازم است کودکی خود را به یادآوریم.

آبیار در ادامه افزود: امیدوارم به کمک فیلم «نفس» بتوانیم روزهای خاطره انگیزکودکی و نوجوانی خود را در یاد و خاطره‌مان زنده نگه داریم. خوشحالم که در کنار شما یک بار دیگر «نفس» را می‌بینم و امیدوارم همه شما این فیلم را دوست داشته باشید.

کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» تاکید کرد: فیلم «نفس» اثری است که با همدلی و همراهی دوستانم در تیم تولید ساخته شد. این فیلم در بیابان، خیابان، دشت و دمن و صحرا با شرایط دشوار ساخته شد به همین دلیل کار آسان نبود و اگر کمک همه دوستان و عواملی که در ساخته شدن این اثر سینمایی با ما همکاری کردند نبود، «نفس» ساخته نمی‌شد.

در ادامه مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «نفس»، مهران احمدی، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، ساعد نیکذات و بازیگران کودک این فیلم سینمایی به روی صحنه آمدند و درباره فیلم «نفس» صحبت کردند.

مهران احمدی بازیگر فیلم «نفس» با اشاره به استقبال از این فیلم در شب افتتاحیه گفت:تمام تلاش‌ خود را کردیم که یک فیلم سینمایی نوستالژیک خوب بسازیم در واقع با فاصله‌گذاری‌هایی که در نظر داشتیم، سعی کردیم فاصله‌را با شما کم کنیم.

ساعد نیک‌ذات که مدیریت فیلمبرداری «نفس» را بر عهده داشت، نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: درصفحه مجازی خودم نوشتم که فیلم سینمایی «نفس» را تماشا نکنید، این فیلم را زندگی کنید.

در ادامه این مراسم تندیس فیلم سینمایی «نفس» به منظور گرامیداشت یاد و خاطر داود رشیدی به احترام سادات برومند همسر این بازیگر نامدار تئاتر و سینما تعلق گرفت.

احترام برومند پس از دریافت تندیس فیلم سینمایی «نفس» گفت: من و خانواده‌ام از مردم، مطبوعات، عکاسان و سینماگران سپاسگزار هستیم و دلم می‌خواهد از خجالت این همه محبت درآیم و مطمئن هستم اگر داود اینجا بود خیلی خوشحال می‌شد.

اجرای زنده قطعه «نفس» به خوانندگی مهدی یراحی از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه این فیلم بود که مورد توجه قرار گرفت.

مهدی یراحی پس از اجرای قطعه «نفس» یادآور شد: خوشحالم که در کنار تیم خوب فیلم «نفس» ایستاده‌ام.

او با اشاره به این مطلب که افتتاحیه فیلم «نفس» با میلاد این خواننده مصادف شده است گفت:  شنیده‌ام که در روز تولد هرچه از خدا بخواهیم، خداوند به ما عطا می‌کند و من برای بهبودی استاد محمد رضا شجریان آرزو می‌کنم و امیدوارم این بزرگوار به زودی سلامتی خود را به دست آورد.

در پایان مراسم نرگس آبیار، به رسم یادبود تندیس فیلم «نفس» را به مهدی یراحی اهدا کرد.

مصطفی تاج زاده، فخر السادات محتشمی‌پور، مصطفی معین، فیض‌الله عرب‌ سرخی، رضا یزدانی، سیروس الوند، ابوالفضل جلیلی، کاظم هژیرآزاد، عبدالرضا اکبری، پندار اکبری، حجت‌السلام محمدعلی آهنگران، کیهان ملکی، امیر غفارمنش، مریم بوبانی، مریم کاویانی،  ستاره و لاله اسکندری، آزاده نامداری، مینا وحید، نیلوفر پارسا، الهام حمیدی، شیرین یزدان‌بخش، احترام سادات برومند، لی‌لی رشیدی، فریدون عموزاده، مهدی یغمایی، محسن افشانی، الهام پاوه‌نژاد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، عارف لرستانی، نگین صدق‌گویا از میهمانان حاضر در مراسم افتتاحیه فیلم «نفس» بودند.

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «نفس» با گرامیداشت یاد و خاطر زنده‌یاد داود رشیدی بازیگر تئاتر و سینما در پردیس سینما کوروش برگزار شد