آهنگساز فیلم «ایستاده در غبار» در گفتگو با «هفت هنر» : به زودی آلبوم موسیقی فیلم روانه بازار می‌شود

آهنگساز فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» خبر از انتشار آلبوم موسیقی فیلم در آینده‌ای نزدیک داد.

حبیب خزایی‌فر در گفت‌وگو با «هفت هنر» گفت: سعی داریم همزمان با اکران فیلم، آلبوم موسیقی را هم روانه بازار کنیم. این آلبوم 19 قطعه دارد و شامل قطعاتی می‌شود که برای فیلم ساخته شده است.

خزایی‌فر با بیان اینکه به لحاظ ساختاری با فیلمی متفاوت روبرو بوده و همین ساختار جدید کار آهنگسازی فیلم را سخت‌تر می‌کرد، بیان کرد: در جشنواره که بخش موسیقی فیلم خیلی ارزیابی نشد ولی در میان منتقدان و موزیسین‌ها دیده شد. شاید سختی کار را آنها بهتر بفهمند. موسیقی فیلم نسبت به فیلم‌های دیگر زمان بیشتری دارد و برای این فیلم  37 دقیقه موسقی ساختم. تقریبا نصف فیلم موسیقی دارد. این کار را خیلی سخت می‌کند که تو چطور باید موسیقی بسازی که بیننده اذیت نشود. آن هم موسیقی که باید در حال و هوای دهه 50 و 60 و ارکسترال شلوغی که آن زمان استفاده می‌شد، باشد.

این آهنگساز جوان درباره تجربه کار با حسین مهدویان گفت: حسین به نظرم آدم باهوشی است که سینما را به شدت می‌شناسد. خوب و دقیق و کامل می‌داند که از عواملش چه می‌خواهد. می‌داند قرار است چه کار کند و خیال همه بچه‌ها بابت کار کردن با او راحت است. کار کردن با حسین واقعا لذتبخش است و آدم کنارش چیز یاد می‌گیرد.

وی درباره چگونگی ایده پردازی برای ساخت موسیقی فیلم تصریح کرد: خودم موسیقی دهه 50 و 60 شمسی را خیلی می‌پسندم و با آنها خیلی ارتباط برقرار می‌کنم. از نوجوانی هم همان موسیقی را گوش می‌کردم و لذت می‌بردم. همان موسیقی‌ها خیلی رویم تاثیر گذاشت. «در ایستاده در غبار» عمدی وجود داشت که موسیقی آن دوره را کار کنیم و ترکیب سازها مربوط به آن فضا باشد.

خزایی‌فر در پایان درباره دو ساخت موسیقی برای دو کلیپ «چشم به راه» و «از خون جوانان وطن لاله دمیده» گفت: من روز تشییع شهدای غواص به مراسم تشییع رفتم تا خود مراسم به من ایده بدهد و واقعا این اتفاق هم افتاد و خیلی تاثیر خوبی رویم گذاشت. حضور در آن ماجرا کمکم کرد به آن موسیقی کلیپ «چشم به راه» برسم. موسیقی کلیپ از «خون جوانان وطن لاله دمیده»، تیتراژ پایانی «آخرین روزهای زمستان»است. انتخاب این قطعه هم پیشنهاد آقای مهدویان بود و خیلی دوست داشت این شعر برای سریال  کار شود که علیرضا قربانی با سبکی تازه این قطعه را خواند.