در ششمین شب از سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر دو گروه از کشور ژاپن و پرتغال در بخش بین الملل در تالار وحدت روی صحنه رفتند.

آنتونیو زومباخو در تالار وحدت از امید خواند

در ششمین شب از سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر دو گروه از کشور ژاپن و پرتغال در بخش بین الملل در تالار وحدت روی صحنه رفتند.

گروه «طبل سای» ژاپن در اولین سئانس و از ساعت 18:30 در تالار وحدت روی صحنه رفت.

به گزارش هفت هنر، این گروه سه نفره که در سال ۲۰۰۵ میلادی تشکیل شده، باکید بر سازهای سنتی ژاپن و ترویج موسیقی اصیل این کشور در کشورهای مختلف کنسرت برگزار کرده است. این گروه موسیقی تاکنون در چین، امارات، جمهوری آذربایجان، پاناما و آمریکا اجرا داشته است و در کشور ژاپن نیز برگزیده بزرگترین مسابقه طبل ژاپنی شده است.

قدرت بدنی بالا و انعطاف‌پذیری بدن نوازندگان از ویژگی‌های خاص این اجرا بود.

هیرویاسو کوبایاشی (سفیر ژاپن در ایران) مهمان ویژه این اجرا بود. مجید رجبی‌معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) و سید عباس سجادی (مدیرعامل فرهنگسرای نیاوران) نیز از مهمانان این اجرا بودند.

 

«آنتونیو زومباخو»، خواننده اهل کشور پرتغال که از ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه رفت از عشق و آفرینش خواند.

زومباخو به همراه گروه پنج نفره اش موسیقی فادو را در تالار وحدت اجرا کرد.

این موسیقی غم، ناله، عشق، اندوه و تقدیر را بیان می کند به معنی سرنوشت است و پرتغالی ها از آن به عنوان “بلوز” یاد می کنند.

این موسیقی در محل تولد زومباخو یک سبک رایج است و برخی آن را برگرفته از موسیقی عربی و برخی دیگر نشات گرفته از ترانه های دریانوردان می دانند.

این هنرمند در بدو ورودش به روی صحنه به مخاطبان حاضر در سالن به زبان فارسی سلام کرد و خودش را معرفی کرد و گفت “من آنتونیو زومباخو هستم” و سپس اجرایش را آغاز کرد.

او قطعات تکنوازی همراه با آواز، دو نوازی همراه با آواز و گروهی بی نظیری را اجرا کرد که تشویق های مخاطبان را به همراه داشت.

این هنرمند در بخشی از اجرایش از مخاطبان خواست که او را با کلمه “پیس پیس” و سوت زدن همراهی کنند. و پس از اجرای این قطعه به مخاطبان گفت: بسیار عالی بودید.

گروه آنتونیو زومباخو متشکل از ترومپت ، ساکسوفون ، ماندولین ، کنترباس و گیتار و درامز بود ، البته ست درامز امشب کمی متفاوت بود و از فریم درام‌های خاص موسیقی پرتقال در آن دیده می‌شد . فضای آرام و لطیفی به واسطه موسیقی خاص زومباخو در تالار وحدت ایجاد شد.

اجرای آنتونیو زومباخو یکی از بهترین اجراهای جشنواره در بخش بین‌الملل بود و جای آن بود تا پیش از جشنواره با تبلیغ سبک و مختصات گروه‌هایی همچون گروه آنتونیو زومباخو فضایی برای استقبال علاقه‌مندان به این نوع موسیقی ایجاد شود تا هنگام اجرای هنرمندان سطح بالای جهانی در کشورمان بیش از نیمی از سالن خالی باشد !!!

زومباخو فعالیتش را با اجرای موسیقی فادو در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد و دو سال بعد اولین آلبوم رسمی خودش را منتشر کرد. این هنرمند تا سال ۲۰۱۶، شش آلبوم دیگر نیز در سطح دنیا منتشر کرد.

در ششمین شب از سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر دو گروه از کشور ژاپن و پرتغال در بخش بین الملل در تالار وحدت روی صحنه رفتند.