مرزهای رکورد فروش و سود در اجراهای تئاتر در حال شکستن است.

آمار و ارقام عجیب در مورد میزان فروش و سود تئاتر «اولیور توئیست»

مرزهای رکورد فروش و سود در اجراهای تئاتر در حال شکستن است. سال گذشته نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» با کارگردانی همایون غنی‌زاده و اجرای ویشکا آسایش، سجاد افشاریان و بابک حمیدیان مرزهای فروش را جابجا کرد و در مدت یک ماه اجرا توانست فروشی در حدود 2 میلیارد تومان داشته باشد و عنوان پرفروش‌ترین اجرای سال 95 را به دست آورد.

به گزارش «تیترهنر»، هفت صبح نوشت: حالا «اولیور توئیست» قصد شکست رکود نمایش غنی‌زاده را دارد. قیمت بلیت این نمایش از 45 تا 95 هزار تومان است. ما برای حساب و کتاب خود قیمت 55 هزار تومانی را در نظر می‌گیریم. ظرفیت تالار وحدت در حدود 900 نفر است. یعنی در هر اجرا به صورت میانگین 50 میلیون تومان بلیت فروخته می‌شود. این نمایش به دو اجرا در روز رسیده یعنی در هر اجرا 100 میلیون تومان بلیت فروخته می‌شود. یعنی در مدت یک ماه این نمایش در حدود 3 میلیارد تومان بلیت فروشی خواهد داشت.

شنیده شده در تئاتر «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» ویشکا آسایش برای یک ماه اجرا در حدود 70 میلیون تومان دستمزد گرفته. تقریبا همین فرمول برای بازیگران اصلی نمایش «اولیور توئیست» نیز صدق می‌کند و گفته می‌شود مهناز افشار و نوید محمدزاده هر کدام برای یک ماه در حدود 100 میلیون تومان دستمزد گرفته‌اند. یعنی دو بازیگر اصلی در حدود 200 میلیون تومان هزینه دارند.

هزینه‌های دستمزد سایر بازیگران،‌ تولید، طراحی صحنه و … برای یک ماه در حدود 250 میلیون تومان برآورد می‌شود. تالار وحدت برای هر شب اجرا رقمی بین 8 تا 12 میلیون تومان دریافت می‌کند که شنیده شده برای این اجرا شبی 10 میلیون تومان دریافت کرده است. یعنی برای یک ماه باید 300 میلیون تومان به سالن بدهد.

اگر حساب و کتاب‌های گفته شده را جمع کنیم، هزینه‌های این نمایش برای یک ماه در حدود 750 میلیون تومان می‌شود. بنابراین با احتساب 3 میلیارد تومان بلیت‌فروشی، این نمایش برای یک ماه اجرا در حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان سود خالص به دست خواهد آورد. همچنین شنیده شده قرار است این نمایش تا پایان ماه بر روی صحنه باشد که در این صورت با سود بالای 4 میلیارد تومانی روبه‌رو خواهیم شد.

مرزهای رکورد فروش و سود در اجراهای تئاتر در حال شکستن است.